PARENTAL INVOLVEMENT IN HOSPITAL PRESCHOOL EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526848" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526848 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1978" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1978</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2020.1978" target="_blank" >10.21125/iceri.2020.1978</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PARENTAL INVOLVEMENT IN HOSPITAL PRESCHOOL EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
Hospital pedagogical work minimizes the negative consequences of treatment and illness, improves the children´s quality of life, and contributes to caring so that it is holistic and developing for children chronically ill and hospitalized. Chronic illness and hospitalization is a stressful and demanding life event, when children, usually accompanied by one of a parent, leave home and familiar environment and start its stay in hospitals. For pedagogical work in hospitals, however, it is necessary to obtain and cooperate with parents of preschool children who are important elements of this pedagogical process. Their approval and psychosocial wellbeing are important aspects for the well-being, functioning, and education of sick children in hospitals
Název v anglickém jazyce
PARENTAL INVOLVEMENT IN HOSPITAL PRESCHOOL EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Hospital pedagogical work minimizes the negative consequences of treatment and illness, improves the children´s quality of life, and contributes to caring so that it is holistic and developing for children chronically ill and hospitalized. Chronic illness and hospitalization is a stressful and demanding life event, when children, usually accompanied by one of a parent, leave home and familiar environment and start its stay in hospitals. For pedagogical work in hospitals, however, it is necessary to obtain and cooperate with parents of preschool children who are important elements of this pedagogical process. Their approval and psychosocial wellbeing are important aspects for the well-being, functioning, and education of sick children in hospitals
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30301 - Social biomedical sciences (includes family planning, sexual health, psycho-oncology, political and social effects of biomedical research)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2020 Proceedings
ISBN
978-84-09-24232-0
ISSN
2340-1095
e-ISSN
2340-1095
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
8946-8950
Název nakladatele
IATED Academy
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
9. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—