Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The academic worker’s training and preferences in the area of professional growth

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63527338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63527338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The academic worker’s training and preferences in the area of professional growth

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the professional training of postgraduate students who are also adacemics at a university. The aim is to present the preference of this specific group in the field of professional growth with a focus on research activites. The study presents selected results of qualitative research realized via semistructured interviews with five participants. Categories have been created that are crucial to the research of the novice researcher. It was a finding of certainly in the field of research methodology and determinants influencing procedures in research projects, as well as the ability to cooperate and work in a team e. g. during project activities. The analysis shows that postgraduate students who are simultaneously employed as academics prefer a contextual orderliness of their specialization, which leads to deepening of their expertise. However, in a real environment, they must adapt flexibly to the actual needs of the workplace.

  • Název v anglickém jazyce

    The academic worker’s training and preferences in the area of professional growth

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the professional training of postgraduate students who are also adacemics at a university. The aim is to present the preference of this specific group in the field of professional growth with a focus on research activites. The study presents selected results of qualitative research realized via semistructured interviews with five participants. Categories have been created that are crucial to the research of the novice researcher. It was a finding of certainly in the field of research methodology and determinants influencing procedures in research projects, as well as the ability to cooperate and work in a team e. g. during project activities. The analysis shows that postgraduate students who are simultaneously employed as academics prefer a contextual orderliness of their specialization, which leads to deepening of their expertise. However, in a real environment, they must adapt flexibly to the actual needs of the workplace.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Social Sciences Empowered

  • ISBN

    978-0-367-00090-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    42-47

  • Název nakladatele

    Taylor &amp; Francis Group

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Yogyakarta

  • Datum konání akce

    24. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku