Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring v porodní asistenci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63573458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63573458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf" target="_blank" >http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentoring v porodní asistenci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring in midwifery

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: In order to ensure optimal obstetric care, it is important that graduates of the midwiferystudy program properly prepare for their profession already during their studies. This is mainlycontributed by the professional practice that the students complete in healthcare facilities. Practicalteaching should be innovative and support the comprehensive development of female students. One ofthe key elements in improving practical teaching is the implementation of mentoring.Objective: Analysis of literary sources in the field of mentoring in midwifery. Methods: A reviewstudy. Qualitative studies were searched through a systematic search in the electronic databasesCINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS and Scopus according to predetermined criteria and definedkeywords: mentoring, midwifery and practical teaching for the period January 2022–May 2023. Thestudies were from the period 2010–2022 They were sorted according to Prisma&apos;s recommendations.Results: A total of 8 studies were included – from Kenya, Rwanda, Queensland, UK and Ireland,Tanzania, Australia and Canada. The review included studies dealing with four mentoring themes: theimpact of the environment on female midwifery students; influence of relationships; organization ofwork; opportunities to strengthen skills and abilities. Studies have shown the positive influence ofmentoring in the preparation for the future profession of midwife in clinical teaching.Conclusion: Mentoring is a modern and innovative form of teaching. This is an effective way toconsolidate theoretical knowledge, deepen practical skills and strengthen the organizational skills offemale students. When implementing mentoring, it is necessary to support the management of a specifichealthcare facility and ensure adequate staffing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy ve zdravotnických vědách 2023 - Quo vadis zdravotnictví

  • ISBN

    978-80-7561-463-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    32-41

  • Název nakladatele

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    9. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku