Mentoring v porodní asistenci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63573458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63573458 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf" target="_blank" >http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mentoring v porodní asistenci
Popis výsledku v původním jazyce
Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.
Název v anglickém jazyce
Mentoring in midwifery
Popis výsledku anglicky
Introduction: In order to ensure optimal obstetric care, it is important that graduates of the midwiferystudy program properly prepare for their profession already during their studies. This is mainlycontributed by the professional practice that the students complete in healthcare facilities. Practicalteaching should be innovative and support the comprehensive development of female students. One ofthe key elements in improving practical teaching is the implementation of mentoring.Objective: Analysis of literary sources in the field of mentoring in midwifery. Methods: A reviewstudy. Qualitative studies were searched through a systematic search in the electronic databasesCINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS and Scopus according to predetermined criteria and definedkeywords: mentoring, midwifery and practical teaching for the period January 2022–May 2023. Thestudies were from the period 2010–2022 They were sorted according to Prisma's recommendations.Results: A total of 8 studies were included – from Kenya, Rwanda, Queensland, UK and Ireland,Tanzania, Australia and Canada. The review included studies dealing with four mentoring themes: theimpact of the environment on female midwifery students; influence of relationships; organization ofwork; opportunities to strengthen skills and abilities. Studies have shown the positive influence ofmentoring in the preparation for the future profession of midwife in clinical teaching.Conclusion: Mentoring is a modern and innovative form of teaching. This is an effective way toconsolidate theoretical knowledge, deepen practical skills and strengthen the organizational skills offemale students. When implementing mentoring, it is necessary to support the management of a specifichealthcare facility and ensure adequate staffing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy ve zdravotnických vědách 2023 - Quo vadis zdravotnictví
ISBN
978-80-7561-463-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
32-41
Název nakladatele
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
9. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—