Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63577398" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63577398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107" target="_blank" >https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Se zkvalitňováním legislativního a systematického ukotvení problematiky nadání a s rozmachem nabídek pro rozvoj nadaných žáků přichází ruku v ruce i doporučení ustanovit pozici školního koordinátora podpory nadání, který by pečoval o nadání žáků a nadané žáky na jednotlivých školách. Příspěvek představuje pozici školního koordinátora podpory nadání. Prezentuje různá pojetí definic nadání a školních koncepcí podpory nadání, na něž navazují kompetence školního koordinátora podpory nadání. Upozorňuje na možné problémy související s ustanovováním úkolů a činností tohoto odborníka a zamýšlí se nad jeho reálným přínosem v péči o nadané žáky. Klíčové doporučení pro zkvalitňování aktivit školního koordinátora podpory nadání je shledáno ve „vyzrálé“ školní koncepci podpory nadání a ve směřování od tradičního pojímání nadaných žáků k uplatňování moderních liberálnějších definic nadání.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPLEMENTATION OF THE POSITION OF SCHOOL COUNSELOR FOR GIFTED PUPILS IN SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    With the improvement of the legislative and systematic anchoring of the issue of giftedness and the expansion of offers for the development of gifted pupils, the recommendation to establish the position of a school coordinator of giftedness support, who would take care of the giftedness of pupils and gifted pupils at individual schools, comes hand in hand. The post represents the position of school coordinator of gifted support. It presents different definitions of giftedness and school concepts of giftedness support, which are connected to the competencies of the school counselor for gifted pupils. It draws attention to possible problems related to the establishment of the tasks and activities of this specialist and reflects on his real contribution to the care of gifted pupils. The key recommendation for improving the activities of the school counselor for gifted pupils is found in the &quot;mature&quot; school concept of gifted support and the direction from the traditional conception of gifted students to the application of modern, more liberal definitions of giftedness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSFORMÁCIA EDUKÁCIE V PREDPRIMÁRNOM, PRIMÁRNOM A ŠPECIÁLNOM VZDELÁVANÍ V 21. STOROČÍ

  • ISBN

    978-80-555-3410-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    102-109

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    19. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku