ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63577398" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63577398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107" target="_blank" >https://elibrary.pulib.sk/elpub/view/isbn/9788055534107</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZAVÁDĚNÍ POZICE ŠKOLNÍHO KOORDINÁTORA PODPORY NADÁNÍ DO ŠKOL
Popis výsledku v původním jazyce
Se zkvalitňováním legislativního a systematického ukotvení problematiky nadání a s rozmachem nabídek pro rozvoj nadaných žáků přichází ruku v ruce i doporučení ustanovit pozici školního koordinátora podpory nadání, který by pečoval o nadání žáků a nadané žáky na jednotlivých školách. Příspěvek představuje pozici školního koordinátora podpory nadání. Prezentuje různá pojetí definic nadání a školních koncepcí podpory nadání, na něž navazují kompetence školního koordinátora podpory nadání. Upozorňuje na možné problémy související s ustanovováním úkolů a činností tohoto odborníka a zamýšlí se nad jeho reálným přínosem v péči o nadané žáky. Klíčové doporučení pro zkvalitňování aktivit školního koordinátora podpory nadání je shledáno ve „vyzrálé“ školní koncepci podpory nadání a ve směřování od tradičního pojímání nadaných žáků k uplatňování moderních liberálnějších definic nadání.
Název v anglickém jazyce
IMPLEMENTATION OF THE POSITION OF SCHOOL COUNSELOR FOR GIFTED PUPILS IN SCHOOLS
Popis výsledku anglicky
With the improvement of the legislative and systematic anchoring of the issue of giftedness and the expansion of offers for the development of gifted pupils, the recommendation to establish the position of a school coordinator of giftedness support, who would take care of the giftedness of pupils and gifted pupils at individual schools, comes hand in hand. The post represents the position of school coordinator of gifted support. It presents different definitions of giftedness and school concepts of giftedness support, which are connected to the competencies of the school counselor for gifted pupils. It draws attention to possible problems related to the establishment of the tasks and activities of this specialist and reflects on his real contribution to the care of gifted pupils. The key recommendation for improving the activities of the school counselor for gifted pupils is found in the "mature" school concept of gifted support and the direction from the traditional conception of gifted students to the application of modern, more liberal definitions of giftedness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TRANSFORMÁCIA EDUKÁCIE V PREDPRIMÁRNOM, PRIMÁRNOM A ŠPECIÁLNOM VZDELÁVANÍ V 21. STOROČÍ
ISBN
978-80-555-3410-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
102-109
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
19. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—