Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání a kompetence všeobecných sester v ošetřovatelské péči v diabetologii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585038" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/56808" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/56808</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/978-80-7678-305-8" target="_blank" >10.7441/978-80-7678-305-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání a kompetence všeobecných sester v ošetřovatelské péči v diabetologii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je určena všeobecným sestrám a zdravotnickým pracovníkům, kteří se zabývají péčí o pacienty s diabetem mellitem a vzděláváním v této oblasti. Text je rozdělen do několika kapitol, které se věnují jak teoretickým, tak praktickým aspektům ošetřovatelské péče. První kapitola popisuje diabetes mellitus ve světě a v České republice. Definuje a klasifikuje diabetes, zabývá se diagnostikou a upozorňuje na nárůst prevalence tohoto onemocnění, který má významný dopad na zdravotní péči. Zvláštní důraz je kladen na komplikace diabetu, které mohou být akutní nebo chronické a mají zásadní vliv na kvalitu života pacientů. Druhá kapitola se věnuje komplexní péči o osoby s diabetem mellitem v České republice. Přináší přehled léčebných postupů a zdůrazňuje důležitost edukace pacientů. Zvláštní pozornost je věnována roli sester v prevenci a řízení léčby diabetu.Třetí kapitola se zaměřuje na formy a organizaci zdravotní péče pro pacienty s diabetem mellitem. Popisuje různé formy zdravotní péče, od ambulantní a lůžkové péče až po péči poskytovanou ve vlastním sociálním prostředí pacientů. Praktici, diabetologické ambulance a centra hrají klíčovou roli v zajištění kvalitní péče o tyto pacienty. Čtvrtá kapitola analyzuje vzdělávání a kompetence sester jako klíč k zajištění kvalitní péče v diabetologii. Kapitola se věnuje systémům vzdělávání všeobecných sester v České republice i v Evropské unii a zdůrazňuje potřebu celoživotního vzdělávání a rozvoje odborných dovedností pro efektivní péči o pacienty s diabetem. Pátá kapitola přináší výsledky průzkumu znalostí a sebereflexe všeobecných sester v diabetologii. Průzkum ukázal na rezervy v jejich znalostech o diabetu a potřebu sebevzdělávání. Autorka testovala spolehlivost nástrojů pro měření znalostí a sebehodnocení. Šestá kapitola se věnuje nástrojům pro hodnocení znalostí a sebehodnocení v diabetologii. Jsou zde představeny standardizované testy používané pro hodnocení znalostí o diabetu a jejich výsledky. Sedmá kapitola obsahuje podrobný popis testování nástrojů k měření znalostí a sebehodnocení v diabetologii, včetně psychometrické analýzy a výsledků získaných od studentů ošetřovatelství. Osmá kapitola je věnována hodnocení znalostí českých všeobecných sester v diabetologii, které bylo provedeno na vzorku 1 178 sester. Výsledky přinášejí cenná data o úrovni jejich znalostí a sebevědomí v oblasti péče o diabetiky. Závěrečná kapitola obsahuje návrhy pro praxi v oblasti vzdělávání a kompetencí všeobecných sester v diabetologii. Obsahuje konkrétní doporučení pro zlepšení vzdělávání, klinické praxe, managementu, legislativní oblasti a dalšího výzkumu. Monografie poskytuje cenné podklady pro další rozvoj vzdělávacích programů a připravuje všeobecné sestry na komplexní péči o pacienty s diabetem. Nabízí konkrétní návrhy na zlepšení odborných kompetencí a praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and Competence of General Nurses in Nursing Care for Patients with Diabetes

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph is intended for general nurses and healthcare professionals involved in the care of patients with diabetes mellitus and education in this field. The text is divided into several chapters, covering both theoretical and practical aspects of nursing care. The first chapter describes diabetes mellitus globally and in the Czech Republic. It defines and classifies diabetes, discusses diagnostics, and highlights the increasing prevalence of this disease, which has a significant impact on healthcare. Special emphasis is placed on diabetes complications, which can be acute or chronic and have a crucial effect on patients&apos; quality of life. The second chapter focuses on comprehensive care for individuals with diabetes mellitus in the Czech Republic. It provides an overview of treatment approaches and emphasizes the importance of patient education. Particular attention is given to the role of nurses in diabetes prevention and management. The third chapter examines the forms and organization of healthcare for patients with diabetes mellitus. It describes various healthcare settings, from outpatient and inpatient care to care provided in patients&apos; own social environments. Practitioners, diabetes clinics, and specialized centers play a key role in ensuring high-quality care for these patients. The fourth chapter analyzes nursing education and competencies as a key factor in ensuring quality diabetes care. It explores nursing education systems in the Czech Republic and the European Union and highlights the need for lifelong learning and professional skill development for effective diabetes care.The fifth chapter presents the results of a survey on the knowledge and self-reflection of general nurses in diabetology. The survey revealed gaps in their knowledge of diabetes and the need for self-education. The author tested the reliability of tools for measuring knowledge and self-assessment. The sixth chapter focuses on tools for assessing knowledge and self-assessment in diabetology. It introduces standardized tests used to evaluate diabetes knowledge and their results. The seventh chapter provides a detailed description of the testing of instruments for measuring knowledge and self-assessment in diabetology, including psychometric analysis and results obtained from nursing students. The eighth chapter is dedicated to assessing the knowledge of Czech general nurses in diabetology, based on a sample of 1,178 nurses. The results provide valuable data on their level of knowledge and confidence in diabetes care. The final chapter offers practical recommendations for education and competencies of general nurses in diabetology. It includes specific suggestions for improving education, clinical practice, management, legislation, and further research. This monograph provides valuable resources for the further development of educational programs and prepares general nurses for comprehensive diabetes care. It offers specific proposals for improving professional competencies and nursing practice.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7678-305-8

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy