Crisis communication in museums
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28160%2F18%3A63523525" target="_blank" >RIV/70883521:28160/18:63523525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crisis communication in museums
Popis výsledku v původním jazyce
Crisis communication in museums is not much more comprehensive in museums in the Czech Republic. Foreign experience shows that the need for risk management in the museum sector also requires the development of museum crisis communication plans. The crises that need to be communicated have a heterogeneous nature and come suddenly with varying degrees of intensity. It is essential for the museum to be ready for crisis communication inside and outside the organization. The paper presents potential crisis situations in museums. The study also maps the state of the crisis plan and the use of crisis communication in the Czech museums.
Název v anglickém jazyce
Crisis communication in museums
Popis výsledku anglicky
Crisis communication in museums is not much more comprehensive in museums in the Czech Republic. Foreign experience shows that the need for risk management in the museum sector also requires the development of museum crisis communication plans. The crises that need to be communicated have a heterogeneous nature and come suddenly with varying degrees of intensity. It is essential for the museum to be ready for crisis communication inside and outside the organization. The paper presents potential crisis situations in museums. The study also maps the state of the crisis plan and the use of crisis communication in the Czech museums.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY: DIGITAL MIRRORS, PT II
ISBN
978-80-8105-984-1
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
309-315
Název nakladatele
UNIV SS CYRIL & METHODIUS TRNAVA-UCM TRNAVA
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
6. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000467819300029