Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28160%2F20%3A63526046" target="_blank" >RIV/70883521:28160/20:63526046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p120.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p120.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/eng-2020-0030" target="_blank" >10.1515/eng-2020-0030</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Process of ready mixed concrete (RMC) delivery is an example of multi-objective optimization due to the conflicting objectives of the parties involved. In order to face this problem, discrete event simulation model of the delivery process is created with input parameters based on the surveyed data of real processes. The model is simulated with different vehicle dispatching policies and the results are analysed focusing on performance indicators. The research results compared in terms of Pareto optimality indicate that employing effective dispatching strategies can reduce both site idle time and waiting time of vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete

  • Popis výsledku anglicky

    Process of ready mixed concrete (RMC) delivery is an example of multi-objective optimization due to the conflicting objectives of the parties involved. In order to face this problem, discrete event simulation model of the delivery process is created with input parameters based on the surveyed data of real processes. The model is simulated with different vehicle dispatching policies and the results are analysed focusing on performance indicators. The research results compared in terms of Pareto optimality indicate that employing effective dispatching strategies can reduce both site idle time and waiting time of vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open Engineering

  • ISSN

    2391-5439

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Kód UT WoS článku

    000519200800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081260373