Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28160%2F20%3A63526046" target="_blank" >RIV/70883521:28160/20:63526046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p120.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/journals/eng/10/1/article-p120.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/eng-2020-0030" target="_blank" >10.1515/eng-2020-0030</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete
Popis výsledku v původním jazyce
Process of ready mixed concrete (RMC) delivery is an example of multi-objective optimization due to the conflicting objectives of the parties involved. In order to face this problem, discrete event simulation model of the delivery process is created with input parameters based on the surveyed data of real processes. The model is simulated with different vehicle dispatching policies and the results are analysed focusing on performance indicators. The research results compared in terms of Pareto optimality indicate that employing effective dispatching strategies can reduce both site idle time and waiting time of vehicles.
Název v anglickém jazyce
Dispatching policy evaluation for transport of ready mixed concrete
Popis výsledku anglicky
Process of ready mixed concrete (RMC) delivery is an example of multi-objective optimization due to the conflicting objectives of the parties involved. In order to face this problem, discrete event simulation model of the delivery process is created with input parameters based on the surveyed data of real processes. The model is simulated with different vehicle dispatching policies and the results are analysed focusing on performance indicators. The research results compared in terms of Pareto optimality indicate that employing effective dispatching strategies can reduce both site idle time and waiting time of vehicles.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Open Engineering
ISSN
2391-5439
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
120-128
Kód UT WoS článku
000519200800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85081260373