Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusion of cyber security mechanisms in the development of the telematics system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28160%2F22%3A63552678" target="_blank" >RIV/70883521:28160/22:63552678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-94774-3_37" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-94774-3_37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-94774-3_37" target="_blank" >10.1007/978-3-030-94774-3_37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion of cyber security mechanisms in the development of the telematics system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increase in demand for the transport of people and goods is leading to a rapid development of transport systems. Data protection must include the privacy and security of end users, service providers and application providers. In this document, we propose a new data protection framework based on privacy and security technologies. Privacy technology allows users and service providers to define a flexible data model. Security technology provides traditional features such as encryption, authentication, and denial. In addition, it provides a secure environment for secure execution, which is necessary to restrict access to data for specific purposes. The increase in the number of system components places high demands on the management of the entire system. Intelligent control systems used by computer architectures such as cloud computing, fog computing, SDN or NFV architecture. The safety of this system is essential for safe and efficient transport. They also use development systems from research projects that improve the individual functions of telematics systems. Necessary solution already in the development phase, where the requirements of cyber security must be implemented. This study examines the weaknesses of cyber security. Threats and attacks exploiting these vulnerabilities are identified and classified. The final part proposes and discusses the development guidelines and mitigation strategies to be used in the development of autonomous and unmanned systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion of cyber security mechanisms in the development of the telematics system

  • Popis výsledku anglicky

    The increase in demand for the transport of people and goods is leading to a rapid development of transport systems. Data protection must include the privacy and security of end users, service providers and application providers. In this document, we propose a new data protection framework based on privacy and security technologies. Privacy technology allows users and service providers to define a flexible data model. Security technology provides traditional features such as encryption, authentication, and denial. In addition, it provides a secure environment for secure execution, which is necessary to restrict access to data for specific purposes. The increase in the number of system components places high demands on the management of the entire system. Intelligent control systems used by computer architectures such as cloud computing, fog computing, SDN or NFV architecture. The safety of this system is essential for safe and efficient transport. They also use development systems from research projects that improve the individual functions of telematics systems. Necessary solution already in the development phase, where the requirements of cyber security must be implemented. This study examines the weaknesses of cyber security. Threats and attacks exploiting these vulnerabilities are identified and classified. The final part proposes and discusses the development guidelines and mitigation strategies to be used in the development of autonomous and unmanned systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transbaltica XII: Transportation Science and Technology

  • ISBN

  • ISSN

    2523-3440

  • e-ISSN

    2523-3459

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    375-384

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    16. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000763725500037