ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F14%3A43872465" target="_blank" >RIV/70883521:28610/14:43872465 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE
Popis výsledku v původním jazyce
In practice, tires are exposed to complex dynamic loading conditions caused due to car?s kinematic energy, profile of road surface as well as influence of ozone concentration, solar radiation, different temperature etc. These complex processes constitutethe initiation of micro-cracks in tire, which is the fundamental fracture element of rubber-matrix responsible for tire tread wear, proceeding of fracture processes as well as of total tire failure. The tests and determination of tire failure in the real usage are time and money consuming and thus the effective testing method in laboratory condition is highly appreciated. This work focuses on the advanced industrial methods for experimental characterization and prediction of tire failure in the laboratory. Finally we introduce new trends in the characterization of tire failure in the laboratory based on the biaxial-dynamic loading conditions.
Název v anglickém jazyce
ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE
Popis výsledku anglicky
In practice, tires are exposed to complex dynamic loading conditions caused due to car?s kinematic energy, profile of road surface as well as influence of ozone concentration, solar radiation, different temperature etc. These complex processes constitutethe initiation of micro-cracks in tire, which is the fundamental fracture element of rubber-matrix responsible for tire tread wear, proceeding of fracture processes as well as of total tire failure. The tests and determination of tire failure in the real usage are time and money consuming and thus the effective testing method in laboratory condition is highly appreciated. This work focuses on the advanced industrial methods for experimental characterization and prediction of tire failure in the laboratory. Finally we introduce new trends in the characterization of tire failure in the laboratory based on the biaxial-dynamic loading conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník konference Plastko 2014
ISBN
978-80-7454-335-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
73-82
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
8. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—