Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F14%3A43872465" target="_blank" >RIV/70883521:28610/14:43872465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In practice, tires are exposed to complex dynamic loading conditions caused due to car?s kinematic energy, profile of road surface as well as influence of ozone concentration, solar radiation, different temperature etc. These complex processes constitutethe initiation of micro-cracks in tire, which is the fundamental fracture element of rubber-matrix responsible for tire tread wear, proceeding of fracture processes as well as of total tire failure. The tests and determination of tire failure in the real usage are time and money consuming and thus the effective testing method in laboratory condition is highly appreciated. This work focuses on the advanced industrial methods for experimental characterization and prediction of tire failure in the laboratory. Finally we introduce new trends in the characterization of tire failure in the laboratory based on the biaxial-dynamic loading conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    ADVANCED INDUSTRIAL METHODS FOR CHARACTERIZATION OF TIRE FAILURE

  • Popis výsledku anglicky

    In practice, tires are exposed to complex dynamic loading conditions caused due to car?s kinematic energy, profile of road surface as well as influence of ozone concentration, solar radiation, different temperature etc. These complex processes constitutethe initiation of micro-cracks in tire, which is the fundamental fracture element of rubber-matrix responsible for tire tread wear, proceeding of fracture processes as well as of total tire failure. The tests and determination of tire failure in the real usage are time and money consuming and thus the effective testing method in laboratory condition is highly appreciated. This work focuses on the advanced industrial methods for experimental characterization and prediction of tire failure in the laboratory. Finally we introduce new trends in the characterization of tire failure in the laboratory based on the biaxial-dynamic loading conditions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník konference Plastko 2014

  • ISBN

    978-80-7454-335-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    73-82

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    8. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku