Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of carbon black and curing system on rubber–metal interface strength of automotive components

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F24%3A63575998" target="_blank" >RIV/70883521:28610/24:63575998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007/s00289-023-05107-7" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007/s00289-023-05107-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00289-023-05107-7" target="_blank" >10.1007/s00289-023-05107-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of carbon black and curing system on rubber–metal interface strength of automotive components

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rubber-metal parts inside the car require rubber compounds capable of ensuring optimal function and maximum service life without interface delamination. From this perspective, the strength of the bond which is created by the chemical interaction of rubber and metal by an adhesive is decisive for ensuring the functionality of the entire compound. It is dependent not only on the choice of the right adhesive but also on the rubber compound ingredients and their amount. Here, the influence of different types of carbon blacks as well as different curing systems in combination with a commonly used adhesive is described. The durability of the metal-adhesive-rubber bond is characterized by a specially designed shear strength analysis under quasi-static loading, whereas a significant influence of the structure of the carbon black has shown. It has also been observed that the presence of monosulphidic bonds has a positive effect on the shear strength.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of carbon black and curing system on rubber–metal interface strength of automotive components

  • Popis výsledku anglicky

    Rubber-metal parts inside the car require rubber compounds capable of ensuring optimal function and maximum service life without interface delamination. From this perspective, the strength of the bond which is created by the chemical interaction of rubber and metal by an adhesive is decisive for ensuring the functionality of the entire compound. It is dependent not only on the choice of the right adhesive but also on the rubber compound ingredients and their amount. Here, the influence of different types of carbon blacks as well as different curing systems in combination with a commonly used adhesive is described. The durability of the metal-adhesive-rubber bond is characterized by a specially designed shear strength analysis under quasi-static loading, whereas a significant influence of the structure of the carbon black has shown. It has also been observed that the presence of monosulphidic bonds has a positive effect on the shear strength.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Polymer Bulletin

  • ISSN

    0170-0839

  • e-ISSN

    1436-2449

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001142127400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182489212