Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czechoslovak shipping in the inter-war period: The maritime transport operations of the Bata Shoe Company, 1932-1935

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28700%2F15%3A43873046" target="_blank" >RIV/70883521:28700/15:43873046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijh.sagepub.com/content/27/1/79" target="_blank" >http://ijh.sagepub.com/content/27/1/79</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0843871414566579" target="_blank" >10.1177/0843871414566579</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czechoslovak shipping in the inter-war period: The maritime transport operations of the Bata Shoe Company, 1932-1935

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article documents the Bata Shoe Company's maritime transport operations between 1932 and 1935, a period in which the Bata Company was engaged in 35 fields of industry, trade and services other than shoe production. The opening section focuses on thecontracts that guaranteed the newly formed Czechoslovakia the right to engage in sea transport, followed by a brief description of maritime transportation developments. The core of the article deals with the efforts of the Bata Company to operate two former naval vessels to ship its raw materials. The larger vessel, Morava, was intended to deliver goods from Europe to Southeast Asia. On the return leg, she was to haul raw material for footwear manufacturing, mainly rubber and leather. However, Morava only made one trip to Asia, and then transported goods among European ports before being sold just one year later. The smaller vessel, Little Evy, was purchased to transport freight on the Hamburg-Gdynia-Hamburg route. She did so for a yea

  • Název v anglickém jazyce

    Czechoslovak shipping in the inter-war period: The maritime transport operations of the Bata Shoe Company, 1932-1935

  • Popis výsledku anglicky

    This article documents the Bata Shoe Company's maritime transport operations between 1932 and 1935, a period in which the Bata Company was engaged in 35 fields of industry, trade and services other than shoe production. The opening section focuses on thecontracts that guaranteed the newly formed Czechoslovakia the right to engage in sea transport, followed by a brief description of maritime transportation developments. The core of the article deals with the efforts of the Bata Company to operate two former naval vessels to ship its raw materials. The larger vessel, Morava, was intended to deliver goods from Europe to Southeast Asia. On the return leg, she was to haul raw material for footwear manufacturing, mainly rubber and leather. However, Morava only made one trip to Asia, and then transported goods among European ports before being sold just one year later. The smaller vessel, Little Evy, was purchased to transport freight on the Hamburg-Gdynia-Hamburg route. She did so for a yea

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Maritime History

  • ISSN

    0843-8714

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    79-103

  • Kód UT WoS článku

    000355827000006

  • EID výsledku v databázi Scopus