Koncepce bezpečnosti železničního zabezpečení založeného na službě Galileo Safety-of-Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70994234%3A_____%2F08%3A%230000019" target="_blank" >RIV/70994234:_____/08:#0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Safety concept of railway signalling based on Galileo Safety-of-Life Service
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this paper is to show differences between aeronautical and railway safety philosophies from view point of Global Navigational Satellite System (GNSS) applications. The practical meaning and derivation of the Galileo SIS quality measuresare presented and practical design of a safe Train Position Locator (TPL) by means of quality measures is shown. Influence and impact of integrity and continuity risks on safety and dependability of a safety-related system are described. The interpretation of the Galileo quality measures in terms of RAMS (Reliability, Availability, Maintainability and Safety) according to the standard EN 50126 is proposed.
Název v anglickém jazyce
Safety concept of railway signalling based on Galileo Safety-of-Life Service
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to show differences between aeronautical and railway safety philosophies from view point of Global Navigational Satellite System (GNSS) applications. The practical meaning and derivation of the Galileo SIS quality measuresare presented and practical design of a safe Train Position Locator (TPL) by means of quality measures is shown. Influence and impact of integrity and continuity risks on safety and dependability of a safety-related system are described. The interpretation of the Galileo quality measures in terms of RAMS (Reliability, Availability, Maintainability and Safety) according to the standard EN 50126 is proposed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computers in Railways XI
ISBN
978-1-84564-126-9
ISSN
1746-4498
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
WIT Press
Místo vydání
Southampton, Velká Británie
Místo konání akce
Toledo, Španělsko
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—