Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lexical Richness in EFL Students' Narratives

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F12%3A%231003077" target="_blank" >RIV/71226401:_____/12:#1003077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.reading.ac.uk/english-language-and-applied-linguistics/Research/ell-language-lswp-4-1-contents.aspx" target="_blank" >http://www.reading.ac.uk/english-language-and-applied-linguistics/Research/ell-language-lswp-4-1-contents.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lexical Richness in EFL Students' Narratives

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper compares different measures of lexical richness in narratives written by Czech EFL learners. The focus is on three groups of lexical richness measures: measures of lexical diversity (saying how many different words are used), lexical sophistication (saying how many advanced words are used) and lexical density (saying what is the proportion of content words in the text). The most frequently used measures representing each group were selected (Tweedie & Baayen 1998; McCarthy 2005; Daller et al.2007; McCarthy & Jarvis 2010) and used to analyse students? stories. The main focus of the study is on comparing the relationships between different measures, both within and between the three respective groups. The results show that the three groups areto some extent distinct and therefore measure different kinds of vocabulary knowledge but also that there are relationships between them: the strongest correlations are between measures of lexical diversity and sophistication; measures o

  • Název v anglickém jazyce

    Lexical Richness in EFL Students' Narratives

  • Popis výsledku anglicky

    The paper compares different measures of lexical richness in narratives written by Czech EFL learners. The focus is on three groups of lexical richness measures: measures of lexical diversity (saying how many different words are used), lexical sophistication (saying how many advanced words are used) and lexical density (saying what is the proportion of content words in the text). The most frequently used measures representing each group were selected (Tweedie & Baayen 1998; McCarthy 2005; Daller et al.2007; McCarthy & Jarvis 2010) and used to analyse students? stories. The main focus of the study is on comparing the relationships between different measures, both within and between the three respective groups. The results show that the three groups areto some extent distinct and therefore measure different kinds of vocabulary knowledge but also that there are relationships between them: the strongest correlations are between measures of lexical diversity and sophistication; measures o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LANGUAGE STUDIES WORKING PAPERS

  • ISSN

    2040-3461

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    26-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus