Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití KVM virtualizace v předmětu Počítačové sítě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%231004911" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#1004911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití KVM virtualizace v předmětu Počítačové sítě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek popisuje využití virtualizace KVM/QEMU pro výuku cvičení předmětu Počítačové sítě I. (dále jen PS1) a cvičení navazujícího předmětu Počítačové sítě II (dále jen PS2). Protože vetšina výuky na cvičeních předmětu PS1 a PS2 probíhá v prostředíoperačních systémů linux (CentOS 6.3) a Windows server (Windows 2008 server standard) soubežně v několika skupinách (prezenční, kombinované studium, anglické verze předmětu), docházelo k neustálé rekonfiguraci služeb operačního systému na počítačích v laboratoři. Díky nekázni studentů tak často dochází k situacím, kdy je nejdříve nutné službu či systém uvést do výchozího stavu, pak teprve je možná práce studenta. Jako ideální se jeví provoz virtuálního serveru pro každého studenta ? ten zustává ve stavu, v jakém ho student ponechal na posledním cvičení a může ho provázet průběhem celého semestru. Aby bylo možné virtualizaci při výuce předmětů PS1 a PS2 nasadit, bylo nutné pořídit dostatečně výkonný hardware, který umožní současný běh de

  • Název v anglickém jazyce

    Use KVM virtualization in the subject computer networks

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the use of KVM / QEMU virtualization for teaching practices of course Computer Networks I and follow-up course Computer Networks II. Because most of the teaching at practices are in environment of operating systems Linux and Windows server and teaching is simultaneously in several groups (full-time, part-time study, the English version of course), there was the need of constant reconfiguration of an operating system on the computers in the lab. Due to indiscipline students it wasnecessary to give the service or operating system to the default state firstly. The ideal seems to be running a virtual machine for each student - machine stays in the state in which it left the student in the last exercise, and it can follow the studentin the course of the entire season. For the virtualization deployment in the teaching of subjects Computer networks it was necessary to buy a sufficiently powerful hardware that allows current running many of VMs. This article deals with

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INFORMATIKA XXVI / 2013

  • ISBN

    978-80-7375-834-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    73-74

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita V Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku