Využití KVM virtualizace v předmětu Počítačové sítě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F13%3A%231004911" target="_blank" >RIV/71226401:_____/13:#1004911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití KVM virtualizace v předmětu Počítačové sítě
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek popisuje využití virtualizace KVM/QEMU pro výuku cvičení předmětu Počítačové sítě I. (dále jen PS1) a cvičení navazujícího předmětu Počítačové sítě II (dále jen PS2). Protože vetšina výuky na cvičeních předmětu PS1 a PS2 probíhá v prostředíoperačních systémů linux (CentOS 6.3) a Windows server (Windows 2008 server standard) soubežně v několika skupinách (prezenční, kombinované studium, anglické verze předmětu), docházelo k neustálé rekonfiguraci služeb operačního systému na počítačích v laboratoři. Díky nekázni studentů tak často dochází k situacím, kdy je nejdříve nutné službu či systém uvést do výchozího stavu, pak teprve je možná práce studenta. Jako ideální se jeví provoz virtuálního serveru pro každého studenta ? ten zustává ve stavu, v jakém ho student ponechal na posledním cvičení a může ho provázet průběhem celého semestru. Aby bylo možné virtualizaci při výuce předmětů PS1 a PS2 nasadit, bylo nutné pořídit dostatečně výkonný hardware, který umožní současný běh de
Název v anglickém jazyce
Use KVM virtualization in the subject computer networks
Popis výsledku anglicky
This article describes the use of KVM / QEMU virtualization for teaching practices of course Computer Networks I and follow-up course Computer Networks II. Because most of the teaching at practices are in environment of operating systems Linux and Windows server and teaching is simultaneously in several groups (full-time, part-time study, the English version of course), there was the need of constant reconfiguration of an operating system on the computers in the lab. Due to indiscipline students it wasnecessary to give the service or operating system to the default state firstly. The ideal seems to be running a virtual machine for each student - machine stays in the state in which it left the student in the last exercise, and it can follow the studentin the course of the entire season. For the virtualization deployment in the teaching of subjects Computer networks it was necessary to buy a sufficiently powerful hardware that allows current running many of VMs. This article deals with
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INFORMATIKA XXVI / 2013
ISBN
978-80-7375-834-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
73-74
Název nakladatele
Mendelova univerzita V Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—