Some aspects of current marketing trends in hospitality - examining utilization of online tools for hotels in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005516" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005516 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31130/14:00044871
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some aspects of current marketing trends in hospitality - examining utilization of online tools for hotels in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines utilisation of online tools - website presentation, participation in social networks and reservation options - for hotels. Research was done on selected four star hotels in the Czech republic in order to examine do hotels utlise available online tools and include online marketing in their marketing communication and distribution. Situation on the Czech market shows that, even though majority of hotels do utilise majority of tools, there is still large space for improvement.
Název v anglickém jazyce
Some aspects of current marketing trends in hospitality - examining utilization of online tools for hotels in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper examines utilisation of online tools - website presentation, participation in social networks and reservation options - for hotels. Research was done on selected four star hotels in the Czech republic in order to examine do hotels utlise available online tools and include online marketing in their marketing communication and distribution. Situation on the Czech market shows that, even though majority of hotels do utilise majority of tools, there is still large space for improvement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current challenges of marketing and their application in practice
ISBN
978-80-87500-55-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
90-95
Název nakladatele
Radim Bačuvčík - VeRBuM
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—