Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing knowledge and the barriers of SME´s entrepreneurship

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231006279" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1006279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing knowledge and the barriers of SME´s entrepreneurship

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper presents the results of survey realized in year 2014 among the owners and managers of small and middle tourism and hospitality enterprises in the Region of South Moravia and Region of Vysočina investigating the barriers in the internal and externalenvironment for the entrepreneurship development. The main objective was to find out the perception of knowledge and specifically the perception of marketing knowledge, skills and competences as the barriers of business development and their relationship to some characteristics of surveyed companies. Results reveals ? among all others - that there is the statistically approved significant relationship between the perception of the impact of both types of knowledge on profitability and real profitability of companies as well there is statistically significant relationship between market orientation(domestic versus foreign market) and perception of importance of marketing distribution.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing knowledge and the barriers of SME´s entrepreneurship

  • Popis výsledku anglicky

    Paper presents the results of survey realized in year 2014 among the owners and managers of small and middle tourism and hospitality enterprises in the Region of South Moravia and Region of Vysočina investigating the barriers in the internal and externalenvironment for the entrepreneurship development. The main objective was to find out the perception of knowledge and specifically the perception of marketing knowledge, skills and competences as the barriers of business development and their relationship to some characteristics of surveyed companies. Results reveals ? among all others - that there is the statistically approved significant relationship between the perception of the impact of both types of knowledge on profitability and real profitability of companies as well there is statistically significant relationship between market orientation(domestic versus foreign market) and perception of importance of marketing distribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing identity: Explosion of Innovations

  • ISBN

    978-80-8105-666-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    27-52

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Slovak Republic

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358899600002