Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Public Universities in the Czech Republic: Analysis of Efficiency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231005771" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1005771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Public Universities in the Czech Republic: Analysis of Efficiency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analysing and evaluating the status and popularity of universities compared to the others is one of the fundamental tasks of every school management and leadership. It is important to monitor development of indicators which determine decision-making of potential applicants for studies. Analyses of preferences and decision-making across universities can be based on a wide spectrum of mathematical and statistical methods and concepts. Usually, correlation analyses and regression modelling are constructedor multi-criteria decision making models and evaluating of the effectiveness of the analysed units based on methods such as DEA and SFA models are applied. This paper focuses on the comparison of the set of Czech public universities and colleges (26 cross sectional units) based on DEA (Data Envelopment Analysis) models. The key indicators are employed in the role of inputs and outputs. For the purpose of estimates the real Czech data from 2012 are used. The main aim is to find out the in

  • Název v anglickém jazyce

    Public Universities in the Czech Republic: Analysis of Efficiency

  • Popis výsledku anglicky

    Analysing and evaluating the status and popularity of universities compared to the others is one of the fundamental tasks of every school management and leadership. It is important to monitor development of indicators which determine decision-making of potential applicants for studies. Analyses of preferences and decision-making across universities can be based on a wide spectrum of mathematical and statistical methods and concepts. Usually, correlation analyses and regression modelling are constructedor multi-criteria decision making models and evaluating of the effectiveness of the analysed units based on methods such as DEA and SFA models are applied. This paper focuses on the comparison of the set of Czech public universities and colleges (26 cross sectional units) based on DEA (Data Envelopment Analysis) models. The key indicators are employed in the role of inputs and outputs. For the purpose of estimates the real Czech data from 2012 are used. The main aim is to find out the in

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Current Trends in Public Sector Research

  • ISBN

    978-80-210-7532-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    232-240

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000355547600028