Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006568" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek zkoumá, zda v oblasti podnikání cestovních kanceláří a agentur se sídlem v České republice je růst firem nezávislý na jejich velikosti, tj. zda platí či neplatí tzv. Gibratův zákon. Platnost Gibratova zákona je ověřována pro období 2007-2013, data jsou čerpána z databáze ALBERTINA CZ Gold Edition. Pro analýzu vztahu mezi velikostí a růstem firem je využit regresní autokorelační model. Platnost zákona je ověřována na dvou vzorcích firem - 195 a 118 firem. Výsledky ukazují, že u vzorku 118 firemneexistuje statisticky významný vztah mezi velikostí a růstem vybraných podniků a platnost Gibratova zákona byla tedy pro odvětví cestovních kanceláří a agentur (dle klasifikace NACE 79.1) potvrzena. U vzorku 195 firem byl identifikován pouze slabý vztah mezi růstem firem a jejich velikostí.
Název v anglickém jazyce
The Relationship between size and growth of travel agencies and tour operators in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper investigates, if the firm growth is independent of company size in the area of travel agencies and tour operators and if Gibrat´s law is valid. The source of data (for the period 2007-2013) is database ALBERTINA CZ Gold Edition. Gibrat´s law was verified for two samples - 195 a 118 companies. It is used linear regression model with first-order autoregressive process for calculation the relationship between firm size and company growth. When we investigated smaller sample (118 firms), there wasno statistically significant relationship between size and growth of selected companies and the validity of Gibrat´s law was confirmed for the business area of travel agencies and tour operators. For bigger sample there is weak relationship between firmsize and firm growth.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu
ISBN
978-80-88064-09-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
93-102
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—