Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006568" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek zkoumá, zda v oblasti podnikání cestovních kanceláří a agentur se sídlem v České republice je růst firem nezávislý na jejich velikosti, tj. zda platí či neplatí tzv. Gibratův zákon. Platnost Gibratova zákona je ověřována pro období 2007-2013, data jsou čerpána z databáze ALBERTINA CZ Gold Edition. Pro analýzu vztahu mezi velikostí a růstem firem je využit regresní autokorelační model. Platnost zákona je ověřována na dvou vzorcích firem - 195 a 118 firem. Výsledky ukazují, že u vzorku 118 firemneexistuje statisticky významný vztah mezi velikostí a růstem vybraných podniků a platnost Gibratova zákona byla tedy pro odvětví cestovních kanceláří a agentur (dle klasifikace NACE 79.1) potvrzena. U vzorku 195 firem byl identifikován pouze slabý vztah mezi růstem firem a jejich velikostí.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship between size and growth of travel agencies and tour operators in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper investigates, if the firm growth is independent of company size in the area of travel agencies and tour operators and if Gibrat´s law is valid. The source of data (for the period 2007-2013) is database ALBERTINA CZ Gold Edition. Gibrat´s law was verified for two samples - 195 a 118 companies. It is used linear regression model with first-order autoregressive process for calculation the relationship between firm size and company growth. When we investigated smaller sample (118 firms), there wasno statistically significant relationship between size and growth of selected companies and the validity of Gibrat´s law was confirmed for the business area of travel agencies and tour operators. For bigger sample there is weak relationship between firmsize and firm growth.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu

  • ISBN

    978-80-88064-09-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    93-102

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku