Financování profesně orientovaných vysokých škol v evropském kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231007020" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1007020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Financování profesně orientovaných vysokých škol v evropském kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem monografie je analýza systému financování profesně orientovaných vysokých škol v České republice. Šetření je provedeno hned z několika úhlů pohledu tak, aby poskytlo maximálně komplexní náhled na problematiku. V první řadě je provedena komparace principů a pravidel využívaných ve vybraných evropských zemích, jsou analyzovány uplatněné přístupy s maximálním akcentem na hledání inspirativních prvků aplikovatelných na prostřední ČR. Další oblastí zkoumání je rozbor využívaných systémů a pravidel financování veřejných vysokých škol v ČR za poslední desetiletí, neboť tato oblast v daném období prošla a stále prochází velmi dynamickým vývojem a je tedy velmi potřebné uvedené přístupy patřičně zhodnotit, najít jejich přednosti a nedostatky, jakož i posoudit jejich vhodnost pro budoucí využití z hlediska širokého souboru cílů s celospolečenským přesahem. V neposlední řadě je zkoumán sektor vysokých škol z hlediska jeho vnitřní struktury a typologie jednotlivých institucí, jejich cílů
Název v anglickém jazyce
Financing of Professionally Oriented Public Higher Education Institutuions in European Context
Popis výsledku anglicky
The main aim of the presented monograph is to analyse the system and principles of financing the professionally oriented public tertiary educational sector in the Czech Republic and to evaluate a connection between financing and quality results of institutions. Special attention has been paid to models of financing the professionally oriented public tertiary educational sector in selected EU countries and in the Czech Republic and key public and private sources of higher education financing. When compared different countries show substantial differences in its usage. The objective of the monograph is to describe and analyse the existing model of financing the public tertiary educational sector in the Czech Republic and define important principles whichare there applied. There are also mentioned strengths and weakness of current financing model after which possible ways of modification to more fair and efficient allocation of public resources are discussed. The above mentioned essentia
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-5644-8
Počet stran knihy
126
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—