Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rekognoskace robustního nástroje pro měření finanční gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000046" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/tvurci-cinnost-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rekognoskace robustního nástroje pro měření finanční gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je diskutována OECD doporučená forma šetření finanční gramotnosti prostřednictvím standardizovaného dotazníkového šetření, a nová forma šetření inspirovaná světovým výzkumem autorů Lusardi and Mitchell, prostřednictvím jejich "tří klíčových otázek finanční gramotnosti". Příspěvek předkládá výsledky šetření finanční gramotnosti inspirované otázkami OECD, které proběhlo na Vysoké škole polytechnické Jihlava. Byl potvrzen pozitivní vztah mezi znalostmi a risk-averzním chováním studentů v oblasti osobních financí. Pro další fázi výzkumu je vytipován robustnější a efektivnější způsob, jak získat informace o úrovni finanční gramotnosti na Vysoké škole polytechnické Jihlava

  • Název v anglickém jazyce

    Recognoscation of robust tools for measuring financial literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the OECD recommended form of surveying financial literacy, using a standardized questionnaire, and a new form of surveying inspired by the global research of authors Lusardi and Mitchell, through their "The Big Three Financial Literacy Questions". The article presents the results of surveying financial literacy inspired by the OECD questions, which took place at the College of Polytechnics Jihlava. A positive relationship between the knowledge and risk-averse behaviour of students in the field of personal finance was confirmed. For the next phase of the research, a more robust and efficient way how to obtain the information about the level of financial literacy at the College of Polytechnics Jihlava is selected.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LOGOS POLYTECHNIKOS

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    168-180

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus