Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics exam succes rate at the College of Polytechnics Jihlava (2006-2015)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000049" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/Documents/ERIE2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics exam succes rate at the College of Polytechnics Jihlava (2006-2015)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the exam success rates in Mathematics 1 at the College of Polytechnics in Jihlava (CPJ). Primary data taken from the school information system cover the years 2006–2015. We carried out a detailed success rate analysis based on several criteria (study programme, form of study, the reason for termination of studies, gender) and we observed the dependence of the success rate on the aforementioned criteria and time. The contingency tables analysis and correspondence analysis were used to assess the dependencies. The analysis showed that the success rate in Mathematics 1 has been decreasing over the course of the monitored period of time. The success rate of full-time students is higher compared to the part-time students. Women have higher success rate than men. Technical study programmes show lower success rate in mathematics. The research shows that mathematics may not always be the cause of a complete termination of studies. To reverse the trend of the growing failure rate we introduced an entrance test of high school basic mathematics followed by a course for those who fail at this test. Plus there are plans for the innovation of e-learning modules, creation of textbooks for this course, and the introduction of 5-day intensive summer and winter schools in mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics exam succes rate at the College of Polytechnics Jihlava (2006-2015)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the exam success rates in Mathematics 1 at the College of Polytechnics in Jihlava (CPJ). Primary data taken from the school information system cover the years 2006–2015. We carried out a detailed success rate analysis based on several criteria (study programme, form of study, the reason for termination of studies, gender) and we observed the dependence of the success rate on the aforementioned criteria and time. The contingency tables analysis and correspondence analysis were used to assess the dependencies. The analysis showed that the success rate in Mathematics 1 has been decreasing over the course of the monitored period of time. The success rate of full-time students is higher compared to the part-time students. Women have higher success rate than men. Technical study programmes show lower success rate in mathematics. The research shows that mathematics may not always be the cause of a complete termination of studies. To reverse the trend of the growing failure rate we introduced an entrance test of high school basic mathematics followed by a course for those who fail at this test. Plus there are plans for the innovation of e-learning modules, creation of textbooks for this course, and the introduction of 5-day intensive summer and winter schools in mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Conference Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    674-681

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku