Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000056" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000056 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ceeconference.vse.cz/wp-content/uploads/2016/06/proceedings2016.pdf" target="_blank" >http://ceeconference.vse.cz/wp-content/uploads/2016/06/proceedings2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel
Popis výsledku v původním jazyce
Changes in the marketplace can be highly influential to the consumer behavior.Especially if the society has been through dramatic political and economical changes rapidly as it happened 25 years ago in the countries of Eastern Europe. Nevertheless, consumer is not always able to adapt quickly to the changes, if these are too painful, lets himself into the feeling of nostalgia. Experience of vacation is usually a very happy memory that can evoke nostalgic feelings. This paper is aimed at critical reflection of literature covering tourism market place in socialist and post-socialist society of the Czech republic. The aim is to better understand context of external forces driving tourism marketplace and consumer behavior in tourism. Furthermore, to put in the perspective emotion of nostalgia that could be emotion driving travel decisions in current post-socialist societies.
Název v anglickém jazyce
Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel
Popis výsledku anglicky
Changes in the marketplace can be highly influential to the consumer behavior.Especially if the society has been through dramatic political and economical changes rapidly as it happened 25 years ago in the countries of Eastern Europe. Nevertheless, consumer is not always able to adapt quickly to the changes, if these are too painful, lets himself into the feeling of nostalgia. Experience of vacation is usually a very happy memory that can evoke nostalgic feelings. This paper is aimed at critical reflection of literature covering tourism market place in socialist and post-socialist society of the Czech republic. The aim is to better understand context of external forces driving tourism marketplace and consumer behavior in tourism. Furthermore, to put in the perspective emotion of nostalgia that could be emotion driving travel decisions in current post-socialist societies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Central and Eastern Europe in the changing business environment
ISBN
978-80-245-2145-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
88-97
Název nakladatele
Oeconomica Publishing House, University of Economics
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
27. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000391263100008