Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000056" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceeconference.vse.cz/wp-content/uploads/2016/06/proceedings2016.pdf" target="_blank" >http://ceeconference.vse.cz/wp-content/uploads/2016/06/proceedings2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Changes in the marketplace can be highly influential to the consumer behavior.Especially if the society has been through dramatic political and economical changes rapidly as it happened 25 years ago in the countries of Eastern Europe. Nevertheless, consumer is not always able to adapt quickly to the changes, if these are too painful, lets himself into the feeling of nostalgia. Experience of vacation is usually a very happy memory that can evoke nostalgic feelings. This paper is aimed at critical reflection of literature covering tourism market place in socialist and post-socialist society of the Czech republic. The aim is to better understand context of external forces driving tourism marketplace and consumer behavior in tourism. Furthermore, to put in the perspective emotion of nostalgia that could be emotion driving travel decisions in current post-socialist societies.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the Market Place vs. Nostalgia - Czech Consumer and Travel

  • Popis výsledku anglicky

    Changes in the marketplace can be highly influential to the consumer behavior.Especially if the society has been through dramatic political and economical changes rapidly as it happened 25 years ago in the countries of Eastern Europe. Nevertheless, consumer is not always able to adapt quickly to the changes, if these are too painful, lets himself into the feeling of nostalgia. Experience of vacation is usually a very happy memory that can evoke nostalgic feelings. This paper is aimed at critical reflection of literature covering tourism market place in socialist and post-socialist society of the Czech republic. The aim is to better understand context of external forces driving tourism marketplace and consumer behavior in tourism. Furthermore, to put in the perspective emotion of nostalgia that could be emotion driving travel decisions in current post-socialist societies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central and Eastern Europe in the changing business environment

  • ISBN

    978-80-245-2145-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    88-97

  • Název nakladatele

    Oeconomica Publishing House, University of Economics

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    27. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000391263100008