Změny v chování účastníků cestovního ruchu v ČR v letech 2007 - 2015
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F17%3AN0100016" target="_blank" >RIV/71226401:_____/17:N0100016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vspj.cz" target="_blank" >http://www.vspj.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změny v chování účastníků cestovního ruchu v ČR v letech 2007 - 2015
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je analyzovat vztah mezi vývojem ekonomiky v ČR a dopadem do chování občanů ve vztahu k trávení svého volného času a dovolené. Podkladem pro analýzu jsou dostupné ukazatele na stránkách ČSÚ a satelitním účtu cestovního ruchu v ČR a to na jedné straně ukazatele ekonomicko sociální – hrubý domácí produkt (dále HDP), čistý disponibilní důchod domácností (dále ČDD), míra ekonomické aktivity, míra zaměstnanosti a míra nezaměstnanosti a na druhé straně ukazatele spotřeby domácího cestovního ruchu podle jednotlivých produktů a podle druhů cestovního ruchu s přihlédnutím ke zvyklostem účastníků a v neposlední řadě i dopady těchto skutečností do samotného odvětví cestovního ruchu. Zkoumání je provedeno s použitím metod analýzy, komparace a vyšších statistických metod.
Název v anglickém jazyce
Changes in Behavior in Tourism in the Czech Republic from 2007 to 2015
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to analyze the relationship between economic development in the Czech Republic and the impact on citizens' behavior in relation to spending their leisure time and holidays. The basis for the analysis of available indicators on CSO and satellite account of tourism in the Czech Republic and on the one hand, indicators of economic and social - gross domestic product per capita (GDP), net disposable income of household per capita, rate of economic activity, employment rate and unemployment rate, and on the other hand, consumption indicators of domestic tourism by product and by type of tourism taking into account the habits of the participants and not least the implications of these facts in the tourism industry itself. Research is performed using methods of analysis, comparison and higher statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu: Cestovní ruch jako křižovatka poznatků
ISBN
978-80-88064-30-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
239-248
Název nakladatele
VŠPJ Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
VŠPJ Jihlava
Datum konání akce
22. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000455127500024