ICT řešení pro zlepšení správy oprav strojů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F23%3AN0100840" target="_blank" >RIV/71226401:_____/23:N0100840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.vspj.cz/download?hash=80c98068208b9995a836840bd90f232a91e18529" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/download?hash=80c98068208b9995a836840bd90f232a91e18529</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT řešení pro zlepšení správy oprav strojů
Popis výsledku v původním jazyce
Správa poruch na strojích hraje ve výrobních firmách klíčovou roli. Stávající způsob evidence a správy poruch na strojích, a způsob oznámení nových poruch je neefektivní a neúčinný. Velké časové prodlevy mezi jednotlivými kroky vedoucí k přidělení úkolu pracovníkovi a jednotlivými kroky vedoucí vyřešením úkolu (tj. časově náročný způsob oznámení nové poruchy a evidence jejího vyřešení) jsou klíčovou oblastí problému. Ve spolupráci s firmou z výrobní sféry jsme navrhli a vytvořili ICT řešení, tj. systém s aplikací, který s využitím informačních technologií minimalizuje časové prodlevy formou real-time oznámení a poskytuje evidenci fází opravy poruchy stroje a přehledy pracovního vytížení. Tento příspěvek představuje funkcionalitu systému s aplikacemi a ukazuje využití informačních technologií, díky kterým je dosaženo velmi efektivního a zajímavého řešení. Představené řešení bylo nasazeno a přináší minimalizaci časových prodlev, evidenci fází opravy poruchy stroje, a navíc jako benefit umožňuje vedoucímu pracovníkovi reagovat na nezapočaté opravy poruch.
Název v anglickém jazyce
ICT Solutions for Improving Machine Repair Management
Popis výsledku anglicky
Machine failure management plays a key role in manufacturing companies. The current method of recording and managing faults on machines and the way of reporting new faults are inefficient and ineffective. The key areas of the problem are large time lags between the individual steps in the process of assigning a task to a worker and the individual steps leading to the resolution of the task (i.e. the time-consuming way of reporting a new malfunction and recording its resolution). In cooperation with a company from the manufacturing sector, we designed and created an ICT solution, namely a system with an application that, using ICT, minimizes time delays in the form of real-time notifications and provides evidence of the phases of fault repair machines and workload overviews. This contribution presents the functionality of the system with applications and shows the use of ICT, thanks to which a very effective and interesting solution is achieved. The presented solution has been deployed and brings a minimization of time delays, recording of the phases of repair of a machine malfunction and, in addition, as a benefit, it allows the manager to deal with repairs that have not started.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní vědecká konference KONKURENCE: Sborník příspěvků z 15. ročníku Mezinárodní vědecké konference KONKURENCE
ISBN
978-80-88064-71-8
ISSN
2788-0605
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
158-167
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
18. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—