Biomechanics as support for forensic expert reports in/after pedestrian-car collisions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F24%3AN0100928" target="_blank" >RIV/71226401:_____/24:N0100928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vestnik.pstu.ru/biomech/archives/?id=&folder_id=12006" target="_blank" >http://vestnik.pstu.ru/biomech/archives/?id=&folder_id=12006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15593/RJBiomech/2024.1.09" target="_blank" >10.15593/RJBiomech/2024.1.09</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Biomechanics as support for forensic expert reports in/after pedestrian-car collisions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper systematically explores the mechanical properties of facial and cranial bones, aiming to contribute to the understanding of brain and cervical spine injuries from a mechanical/biomechanical perspective. The research also seeks to provide insights applicable in forensic practice, bridging the gap for engineering professionals not typically involved in forensic medicine. Strength and stiffness parameters of facial and cranial bones were utilized to analyze forces leading to fractures, proposing a simple analytical approach for determining head velocity upon striking a car windshield. Experimental testing was conducted to examine defects on the windshield resulting from an impactor's crash, simulating head impacts at varying velocities.
Název v anglickém jazyce
Biomechanics as support for forensic expert reports in/after pedestrian-car collisions
Popis výsledku anglicky
This paper systematically explores the mechanical properties of facial and cranial bones, aiming to contribute to the understanding of brain and cervical spine injuries from a mechanical/biomechanical perspective. The research also seeks to provide insights applicable in forensic practice, bridging the gap for engineering professionals not typically involved in forensic medicine. Strength and stiffness parameters of facial and cranial bones were utilized to analyze forces leading to fractures, proposing a simple analytical approach for determining head velocity upon striking a car windshield. Experimental testing was conducted to examine defects on the windshield resulting from an impactor's crash, simulating head impacts at varying velocities.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Russian Journal of Biomechanics
ISSN
1812-5123
e-ISSN
2410-065X
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
99-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85190407732