Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring znečištění ovzduší ve školách – mezinárodní projekt SINPHONIE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75010330%3A_____%2F15%3A00010862" target="_blank" >RIV/75010330:_____/15:00010862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Monitoring znečištění ovzduší ve školách – mezinárodní projekt SINPHONIE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje základní rysy výzkumného projektu SINPHONIE (Schools Indoor Pollution and Health: Observatory Network in Europe), který byl zaměřen na zdravotní stav a životní prostředí dětí školního věku. Cílem projektu bylo sjednotit postupy a metody hodnocení kvality vnitřního prostředí, na základě získaných dat vyhodnotit vliv vnitřního prostředí na zdraví žáků a navrhnout doporučení pro zlepšení. Studie byla realizována v letech 2010–2012 a probíhala ve 23 zemích Evropy, kde bylo proměřeno 122 škol. Ve vybraných školách byly ve třídách a ve venkovním ovzduší měřeny koncentrace řady chemických škodlivin (benzen, trichloreten, tetrachloreten, pinen, limonen, naftalen, formaldehyd, oxid dusičitý, oxid uhelnatý, ozón, suspendované částice velikostních frakcí PM10 a PM2,5, radon, výběrově i PAU). Ve třídách byla zjišťována přítomnost biologických kontaminantů (plísně, alergeny v prachu) a sledovány vybrané mikroklimatické parametry (teplota a relativní vlhkost vzduchu, rychlost proudění, koncentrace oxidu uhličitého). Hodnocení zdravotního stavu dětí bylo prováděno pomocí dotazníkových šetření a měřením plicních funkcí žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The SINPHONIE - International Project Covering the Areas of Air Quality and Health in Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the basic features of the international research project SINPHONIE (Schools lndoor Pollution and Health: Observatory Network in Europe), which was focused on the environment and health of schoolchildren. The aim of project was to unity the procedures and the methods of evaluation of the quality of the indoor environment and on the basis of the obtained data evaluate the impact of the indoor environment in classrooms on the children's health and produce recommendations. The SINPHONIE survey was conducted in 23 European countries in the years 2010-2012. There were measured chemical pollutants in indoor (and related outdoor) air (formaldehyde, benzene, pinene and limonene, naphthalene, nitrogen dioxide, carbon monoxide, carbon dioxide, radon, trichloroethylene, tetrachloroethylene, selectively PAH, particulate matter (PM10 and PM2,5). Biological contaminants (e.g. mold, allergens and bacteria) were detected in classes. Selected microclimatic parameters (temperature, humidity, ventilation, carbon dioxide) were also monitored. An important objective was to obtain data on health status of children by questionnaire surveys, and also by clinical tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vytápění, větrání, instalace

  • ISSN

    1210-1389

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    114-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus