Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Air pollution in primary educational environments in a European context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75010330%3A_____%2F22%3A00014133" target="_blank" >RIV/75010330:_____/22:00014133 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://novapublishers.com/shop/indoor-air-quality-control-health-implications-and-challenges/" target="_blank" >https://novapublishers.com/shop/indoor-air-quality-control-health-implications-and-challenges/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Air pollution in primary educational environments in a European context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the modern population grows, most residents live in cities with inadequate ambient air quality. While daily exposure to outdoor air pollution is inevitable, people spend most of their time indoors. Thus, indoor air quality (IAQ) has significant impacts on human health, possibly leading to greater risks than outdoor pollution, which is especially relevant for susceptible populations. Children spend a large part of their daily time in education settings (such as nurseries, kindergartens, preschools, primary and elementary schools). The respective indoor air quality is a significant parameter for their health. However, despite the relevance of these specific environments, the current knowledge concerning the respective levels of pollution and child exposures is far from comprehensive. The present chapter introduces the topic of indoor air pollution in child populations. It outlines the relevance of child education settings, emphasizing large-scale studies conducted in primary schools within the European context.

  • Název v anglickém jazyce

    Air pollution in primary educational environments in a European context

  • Popis výsledku anglicky

    As the modern population grows, most residents live in cities with inadequate ambient air quality. While daily exposure to outdoor air pollution is inevitable, people spend most of their time indoors. Thus, indoor air quality (IAQ) has significant impacts on human health, possibly leading to greater risks than outdoor pollution, which is especially relevant for susceptible populations. Children spend a large part of their daily time in education settings (such as nurseries, kindergartens, preschools, primary and elementary schools). The respective indoor air quality is a significant parameter for their health. However, despite the relevance of these specific environments, the current knowledge concerning the respective levels of pollution and child exposures is far from comprehensive. The present chapter introduces the topic of indoor air pollution in child populations. It outlines the relevance of child education settings, emphasizing large-scale studies conducted in primary schools within the European context.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Indoor Air Quality. Control, Health Implications and Challenges

  • ISBN

    979-8-88697-134-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    37-51

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Nova Science Publishers

  • Místo vydání

    Hauppauge

  • Kód UT WoS kapitoly