Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O původu a restaurování telčského Dělení růží

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F11%3A%230002802" target="_blank" >RIV/75032333:_____/11:#0002802 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O původu a restaurování telčského Dělení růží

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie interpretuje stáří a původ telčského triptychu obrazů Dělení růží, zachycujícího legendu o rozrodu Vítkovců a počátcích rožmberského rodu, na základě ikonografie, historických souvislostí postupného zhotovování jednotlivých kopií a poznatků vzešlých z průzkumu a restaurování jeho středového výjevu. Dochází k závěru, že se s velkou pravděpodobností jedná o obrazy vzniklé z iniciativy Zachariáše z Hradce v 50. letech 16. století. Restaurátorský průzkum prokázal vícevrstevnaté podklady malby typicképro italské prostředí. Pokud nebyl autorem obrazů cizinec nebo přímo Ital, byl jím malíř obeznámený s progresivními metodami tehdejší italské malby. Tato hypotéza by odpovídala i skutečnosti, že právě ve druhé půli 16. století si nechal Zachariáš z Hradce opravovat zámek podle italských vzorů a italskými řemeslníky. Restaurování obrazu i jeho interpretace byly provedeny v souvislosti s prezentací triptychu na výstavě Rožmberkové ve Valdštejnské jízdárně v Praze.

  • Název v anglickém jazyce

    The origin and restoration of the Telč ?Division of the Rose?

  • Popis výsledku anglicky

    This study interprets the age and origin of the Telč triptych ?Division of the Rose?, which captures the legend of the descendancy of the Vítkovec family and the beginnings of the House of Rožmberk, based on iconography, the historical contexts of the individual gradual replications, and from knowledge acquired from the research and restoration of its central scene. The conclusion is made that these are most likely pictures created on order of Zachariáš of Hradec from the 1550's. Restorational researchrevealed a multi-layered substrate painting typical for the Italian cultural environment. Either the painter himself was not Czech or was Italian, or he was familiar with the progressive methods of Italian painting for the time. This hypothesis is also supported by the fact that in the middle 16th century, Zachariáš of Hradec had his castle modified based on Italian styles by Italian craftsmen. The picture's restoration and interpretation was carried out as part of the presentation of th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy památkové péče

  • ISSN

    1210-5538

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    410-413

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus