(Česká) šlechta v rakouských dobrovolnických motoristických sborech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F12%3A%230003136" target="_blank" >RIV/75032333:_____/12:#0003136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
(Česká) šlechta v rakouských dobrovolnických motoristických sborech
Popis výsledku v původním jazyce
Známý rakouský sochař a průkopník motorismu Gustav Gurschner (1873 ? 1971) dal v roce 1903 podnět k vytvoření c.k. rakouského dobrovolnického automobilového sboru, který byl založen o dva roky později v rámci Rakouského automobilového klubu. Poněvadž sbor ovládli především aristokratičtí majitelé automobilů, obrátilo se rakouské vojenské velení na Gurschnera, aby vytvořil nový dobrovolnický motorový sbor se širší základnou, což se roku 1908 stalo. Jeho správa byla decentralizována a rozdělena na sborovésektory a v rámci nich na skupiny (automobilistů a motocyklistů). Území Čech a Moravy se dělilo na tři sektory - č. 8 se sídlem v Praze, č. 9 se sídlem v Litoměřicích a brněnská skupina sektoru č. 2 se sídlem ve Vídni. Členové dobrovolnických sborů ? automobilového a motorového se i se svými vozidly zúčastňovali vojenských cvičení císařské armády a po vypuknutí 1. světové války sloužili u jednotlivých armádních velitelství většinou jako ordonanční důstojníci a motospojky. Příslušníci če
Název v anglickém jazyce
The (Czech) Aristocracy in the Austrian Volunteer Automobile Corps
Popis výsledku anglicky
In 1903, the famous Austrian sculptor and pioneer of motoring Gustav Gurschner (1873?1971) initiated formation of the Imperial and Royal Austrian Volunteer Automobile Corps; the latter was founded within the frame of the Austrian Automobile Club two years later. It was the aristocratic car owners who gained primary control over the club. That is why the Austrian military command appealed to Gurschner to establish a new volunteer motor corps, which came true in 1908. The club?s administration was decentralised and distributed among individual corps sectors, and further, among the groups (automobilists and motorcyclists). The region of Bohemia and Moravia was divided into three sectors: Sector No. 8 with headquarters in Prague; Sector No. 9 with headquarters in Litoměřice; the Brno group of Sector No. 2 with headquarters in Vienna. The members of the volunteer corps participated with their vehicles in the Imperial Army?s exercises, and after the outbreak of WW1, they served at individual
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV026" target="_blank" >DF11P01OVV026: Každodenní život a kulturní vliv aristokracie v Českých zemích a ve střední Evropě v kontextu veřejně přístupných historických sídel ve správě Národního památkového ústavu - instalace, prezentace, aplikace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
65-85
Počet stran knihy
309
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—