Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Josef Ignác Havelka v uměleckém prostředí Brna na sklonku baroka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F12%3AN0000002" target="_blank" >RIV/75032333:_____/12:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Josef Ignác Havelka v uměleckém prostředí Brna na sklonku baroka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brněnskému malíři Josefu Ignáci Havelkovi (1716–1788) náleží v kontextu malířské tvorby 18. století na Moravě spíše druhořadé místo. Tento pohled je do jisté míry veden ne zcela patřičným a objektivním zhodnocením jeho již v minulosti zaznamenané činnosti pro brněnské minority, která se nejednou stala určujícím ukazatelem pro jeho zařazení do kontextu moravské barokní malby. Z pohledu vývoje a proměn Havelkovy tvorby a jeho postavení v uměleckém prostředí Brna se proto ukazují důležitými některé nově zjištěné práce (Veselí nad Moravou, Vyškov) z šedesátých a sedmdesátých let 18. století. Dovolují uvažovat o bližších kontaktech se sochařem Josefem Winterhalderem st. a snad i malířem Janem Lukášem Krackerem.

  • Název v anglickém jazyce

    Josef Ignác Havelka and Late-Baroque Art in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    Brno painter Josef Ignác Havelka (1716–1788) has held rather a marginal position in the context of 18th-century painting in Moravia. This view was, to a certain extent, prompted by a not exactly proper and objective assessment of his activities associated with the Brno Minorite order. More than once, these became crucial markers for the artist´s classification with Moravian baroque painting. Some newly-discovered pieces (Veselí nad Moravou, Vyškov) from the 1760s and 1770s thus appear essential in the context of the evolution and transformations of Havelka´s oeuvre and his position in the Brno art milieu. Further, these works indicate the artist´s contacts with sculptor Josef Wiinterhalder Sr., and perhaps also with painter Johann Lucas Kracker.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    68

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    120-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus