Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sakrální tvorba Josefa Břenka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F13%3A%230003383" target="_blank" >RIV/75032333:_____/13:#0003383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sakrální tvorba Josefa Břenka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Josefa Břenka považujeme za předního představitele lokální brněnské umělecké scény druhé a třetí čtvrtiny 19. století. Samostatně působil od roku 1844, kdy se stal měšťanským sochařem v Brně, nejvíce jeho realizací je dochováno v tišnovském regionu. Břenek pracoval pro víceméně stálý okruh objednavatelů, mezi něž patřily některé šlechtické rodiny (zejména rody Serényiů a Mitrovských) a církevní instituce (benediktinské opatství v Rajhradě, klášter Porta Coeli v Předklášteří u Tišnova). Vedle toho přijímal drobné zakázky, realizované hlavně pro menší farnosti a obce na moravském venkově. Článek věnovaný dosud málo známé interiérové sakrální tvorbě Josefa Břenka, vychází ze studia nalezených archivních pramenů a z rešerší dobového tisku a přispívá tak khlubšímu obecnému poznání moravského sochařství 19. století a moravské středostavovské kultury v této době. Text se věnuje Břenkovým interiérovým sakrálním dílům v Bedřichově (1850), Šerkovicích (1852), Lomnici (1852), Doubravníku (1853 a

  • Název v anglickém jazyce

    The sacral works of Josef Břenek

  • Popis výsledku anglicky

    Josef Břenek is considered the leading representative of the local art scene in Brno of the second and third quarter of the 19th century. He worked independently from 1844, when he became a burgher sculptor in Brno, while most of his works have been preserved in the Tišnov region. Břenek worked for a more or less permanent group of clients which also included some noble families (particularly the Serényi and Mitrovský families) and religious institutions (Benedictine Abbey in Rajhrad, Porta Coeli monastery in Předklášteří near Tišnov). In addition to this, he also accepted small orders, mainly for small parishes and village in the Moravian countryside. This article is devoted to the little-known interior sacred work of Josef Břenek and is based on thestudy of discovered archival sources and research of the period press, thus contributing to a deeper general understanding of Moravian sculpture of the 19th century and the Moravian middle estate culture of this period. The text focuses o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy památkové péče

  • ISSN

    1210-5538

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    404-411

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus