Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exprese, moderna, věcnost a funkce: stopy nových světových architektonických směrů v Teplicích 1. poloviny 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F13%3A%230003555" target="_blank" >RIV/75032333:_____/13:#0003555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Exprese, moderna, věcnost a funkce: stopy nových světových architektonických směrů v Teplicích 1. poloviny 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek shrnuje vlivy moderních světových architektonických stylů na architektonickou produkci v Teplicích. Po první vlně importu secesního stylu architektů především z Vídně, Drážďan a Prahy, se utvořila relativně samostatná avantgardní architektonická scéna přímo v Teplicích, jejímiž reprezentanty byli kupříkladu architekti Max Loos, Ernst Kominik, Josef Hühnel a další. Článek se rovněž zabývá dvěma velkými urbanistickými soutěžemi z roku 1933. Architektonická scéna v Teplicích nejčastěji obsahovala čtyři základní tendence - modernu, německý expresionismus, novou věcnost, funkcionalismus, kterým byli ovlivněni především Čeští architekti a architekti židovského původu. Po vzniku československého státu došlo k nárůstu množství české architektury, financované čs. státem.

  • Název v anglickém jazyce

    Expressionism, modernism, factuality and function. Imprints of new world architectural styles in the town of Teplice in the first half of the 20th century.

  • Popis výsledku anglicky

    The article summarizes all influences and styles of architectonic avantgarde that could have affected architectonic production in Teplice. After the first import of styles by architects especially from Wien, Dresden and Prague an independent avantgarde scene in Teplice was being formed, whose representatives were architects Max Loos, Ernst Kominik, Josef Hühnel and others. The article also describes two important urban planning competitions in the year 1933. In Teplice avantgarde architectonic style most often blended two tendencies ? firstly German expressionism and new factuality adapted from German area and secondly modernism from Czech area,when especially Jewish and Czech architects and investors were greatly influenced by functionalism. In relation to foundation of Czechoslovakia there also emerged a great deal of Czech architecture financed by the state.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Monumentorum Custos

  • ISSN

    1803-781X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    5-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus