Opava železniční z pohledu památkové péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F14%3A%230003757" target="_blank" >RIV/75032333:_____/14:#0003757 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Opava železniční z pohledu památkové péče
Popis výsledku v původním jazyce
Opavou, hlavním městem rakouského Slezska, nikdy nebyla vedena žádná hlavní železniční tepna. Do rakouské železniční sítě byla Opava zapojena dvěma odbočnými křídly páteřních tratí dvou soukromých železničních společností, Severní dráhy císaře Ferdinanda(1855) a Moravskoslezské ústřední dráhy (1872). Obě měly v Opavě samostatná nádraží, jejichž původní názvy nebyly odvozeny od polohy v rámci města. Označení Severní nádraží nebo Nordbahnhof (dnešní Opava ? východ) bylo typické pro nádraží Severní dráhytaké v jiných městech. Název Troppau Centralbahn (dnešní Opava ? západ) odkazoval na jméno společnosti Mährisch-schlesische Centralbahn, po zestátnění Troppau Staatsbahn). Na Opavsku se nacházejí nejen provozované trati, ale i hmotné pozůstatky částečněrealizovaných plánů nových železničních spojení (Opava ? Vlárský průsmyk), zrušených tratí (např. Opava západ ? Pilszcz) a průmyslových vleček nebo zemních těles kolejí, které byly přeloženy. Dochovaný nedokončený tunel, propustky, opěrné
Název v anglickém jazyce
Opava railway in view of heritage preservation
Popis výsledku anglicky
Opava, a capital of Austrian Silesia, a major railway artery was never built. Opava was connected to Austrian rail network with two wings branching spinal tracks of two private railway companies, Kaiser Ferdinands Nordbahn (1855) and Moravian and Silesiacentral railway (1872). Both railways had independent station in Opava, their original names were derived from the position within the city. Designation North Station or Nordbahnhof (now Opava - East) was typical of the Northern Railway Station also inother cities. Name Troppau Centralbahn (now Opava - West) referred to the company name Mährisch-Schlesische Centralbahn, after nationalization Troppau Staatsbahn). In Opava region there are not only running lines but also material remains of partially completed plans for new rail links (Opava ? Vlárský Pass), canceled routes (eg. Opava West - Pilszcz) and industrial sidings or earthworks tracks that have been translated. Preserved unfinished tunnel, culverts, retaining walls, landscape m
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV039" target="_blank" >DF12P01OVV039: Industriální dědictví Moravy a Slezska</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Opava železniční. 160 let od příjezdu prvního vlaku
ISBN
978-80-905396-9-3
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
76-95
Počet stran knihy
140
Název nakladatele
Opavská kulturní organizace
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS kapitoly
—