Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opava železniční z pohledu památkové péče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F14%3A%230003757" target="_blank" >RIV/75032333:_____/14:#0003757 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Opava železniční z pohledu památkové péče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Opavou, hlavním městem rakouského Slezska, nikdy nebyla vedena žádná hlavní železniční tepna. Do rakouské železniční sítě byla Opava zapojena dvěma odbočnými křídly páteřních tratí dvou soukromých železničních společností, Severní dráhy císaře Ferdinanda(1855) a Moravskoslezské ústřední dráhy (1872). Obě měly v Opavě samostatná nádraží, jejichž původní názvy nebyly odvozeny od polohy v rámci města. Označení Severní nádraží nebo Nordbahnhof (dnešní Opava ? východ) bylo typické pro nádraží Severní dráhytaké v jiných městech. Název Troppau Centralbahn (dnešní Opava ? západ) odkazoval na jméno společnosti Mährisch-schlesische Centralbahn, po zestátnění Troppau Staatsbahn). Na Opavsku se nacházejí nejen provozované trati, ale i hmotné pozůstatky částečněrealizovaných plánů nových železničních spojení (Opava ? Vlárský průsmyk), zrušených tratí (např. Opava západ ? Pilszcz) a průmyslových vleček nebo zemních těles kolejí, které byly přeloženy. Dochovaný nedokončený tunel, propustky, opěrné

  • Název v anglickém jazyce

    Opava railway in view of heritage preservation

  • Popis výsledku anglicky

    Opava, a capital of Austrian Silesia, a major railway artery was never built. Opava was connected to Austrian rail network with two wings branching spinal tracks of two private railway companies, Kaiser Ferdinands Nordbahn (1855) and Moravian and Silesiacentral railway (1872). Both railways had independent station in Opava, their original names were derived from the position within the city. Designation North Station or Nordbahnhof (now Opava - East) was typical of the Northern Railway Station also inother cities. Name Troppau Centralbahn (now Opava - West) referred to the company name Mährisch-Schlesische Centralbahn, after nationalization Troppau Staatsbahn). In Opava region there are not only running lines but also material remains of partially completed plans for new rail links (Opava ? Vlárský Pass), canceled routes (eg. Opava West - Pilszcz) and industrial sidings or earthworks tracks that have been translated. Preserved unfinished tunnel, culverts, retaining walls, landscape m

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV039" target="_blank" >DF12P01OVV039: Industriální dědictví Moravy a Slezska</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Opava železniční. 160 let od příjezdu prvního vlaku

  • ISBN

    978-80-905396-9-3

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    76-95

  • Počet stran knihy

    140

  • Název nakladatele

    Opavská kulturní organizace

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS kapitoly