Fixní technická efektivnost jako možnost motivace managementu státních organizací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F08%3A00000103" target="_blank" >RIV/75081431:_____/08:00000103 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fixní technická efektivnost jako možnost motivace managementu státních organizací
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá specifickou formou podniku - správními úřady (dle zákona o rozpočtových pravidlech organizačními složkami státu, dříve rozpočtovými organizacemi). Jejich cílem je poskytování veřejných statků. Avšak správní úřady, potažmo organizačnísložky státu, nejsou motivovány, aby byly efektivní i přesto, že si většina občanů České republiky myslí, že by efektivní být měly. Proto se vede především o tom, jak jejich efektivnost změřit, nikoliv o tom, zda by měla být měřena. Tento text nabízí způsob měření specifické formy efektivnosti (vhodné pro správní úřady) - fixní technické efektivnosti. Představuje rovněž způsob jak metodu využít v manažerské praxi.
Název v anglickém jazyce
Scale efficiency as a possibility how to motivate menegement of public authorities
Popis výsledku anglicky
This contribution concentrates on a specific form of companies - public authorities (the economical status is state budget organization). Their goals aim to public goods provision. However they are not motivated to be efficient even if the great majorityof Czech citizens think that they should be. So the discussion is not about their being efficient but about their being efficient but about the way of calculating it. This article offers the way how to calculate a specific form of efficiency (suitable for public authority) - scale efficiency. It introduces also possibility to use the method to motivate public autorities´ managers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne marketingové trendy v teórii a praxi
ISBN
978-80-8070-964-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žiline, EDIS - vydavatelstvo ŽU
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—