Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Idea vzdělání v Německu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F11%3A00000230" target="_blank" >RIV/75081431:_____/11:00000230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Idea vzdělání v Německu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Do dějin tvůrčího myšlení německé filosofie byl ve 14. století pojem vzdělání (Ausbildung)zapojen v mnoha modifikacích (v osmnácti odvozeninách). V poslední třetině 18. století se pojmy vzdělání a vzdělávání stávají módními výrazy a jsou používány v různém smyslu: estetickém a morálním, ve smyslu výchovy a školního vyučování, jako výchovy k občanství, ale i ve významu zdokonalování, vysvětlování, zlepšování apod. Johann Gottfried Herder vrací vzdělání jeho duchovní a filosofickou původnost a předmětnost. Jeho další etapou je Hegelova idea sebevědomého JÁ, která je počátkem jeho cesty k činorodému, lidskému sebeuvědomění.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Idea in Germany

  • Popis výsledku anglicky

    A concept of education (Ausbildung) was involved in many modifications (in 18 derived words)in creative thinking history of German philosophy in 14th century. In the last third of 18th century notions of education and training became a buzzword and wereused in different senses: the aesthetic and moral, in terms of education and school education, such as citizenship education, but also the importance of perfectness; explaining,improvements, etc. Johann Gottfried Herder returned its spiritual philosophical originality and a purpose to education. His next step was to the Hegel?s idea of self-conscious EGO, which was the beginning of his journey to the energetic, human self-awareness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    191-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus