Idea vzdělání v Německu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F11%3A00000230" target="_blank" >RIV/75081431:_____/11:00000230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Idea vzdělání v Německu
Popis výsledku v původním jazyce
Do dějin tvůrčího myšlení německé filosofie byl ve 14. století pojem vzdělání (Ausbildung)zapojen v mnoha modifikacích (v osmnácti odvozeninách). V poslední třetině 18. století se pojmy vzdělání a vzdělávání stávají módními výrazy a jsou používány v různém smyslu: estetickém a morálním, ve smyslu výchovy a školního vyučování, jako výchovy k občanství, ale i ve významu zdokonalování, vysvětlování, zlepšování apod. Johann Gottfried Herder vrací vzdělání jeho duchovní a filosofickou původnost a předmětnost. Jeho další etapou je Hegelova idea sebevědomého JÁ, která je počátkem jeho cesty k činorodému, lidskému sebeuvědomění.
Název v anglickém jazyce
Education Idea in Germany
Popis výsledku anglicky
A concept of education (Ausbildung) was involved in many modifications (in 18 derived words)in creative thinking history of German philosophy in 14th century. In the last third of 18th century notions of education and training became a buzzword and wereused in different senses: the aesthetic and moral, in terms of education and school education, such as citizenship education, but also the importance of perfectness; explaining,improvements, etc. Johann Gottfried Herder returned its spiritual philosophical originality and a purpose to education. His next step was to the Hegel?s idea of self-conscious EGO, which was the beginning of his journey to the energetic, human self-awareness.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd
ISSN
1214-4967
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
191-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—