Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání modelů pro výpočet hustoty dopravního toku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F13%3A00000359" target="_blank" >RIV/75081431:_____/13:00000359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání modelů pro výpočet hustoty dopravního toku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek navazuje na předchozí práci publikovanou v tomto časopise v čísle 2/2013. Stejně jako v předchozím díle je i zde předmětem zkoumání srovnání přístupů k modelování dynamických dopravních jevů. Opět budeme pracovat s tzv. makromodelem pohlížejícím na modelovaný systém z globálního hlediska a mikromodelem, který vychází z chování základních stavebních elementů účastnících se děje. Tentokrát se zaměříme na analýzu výsledků získaných simulační technikou a řešením příslušné parciální diferenciální rovnice numerickou metodou. Zkoumány budou průběhy hustot vozidel v čase a prostoru. Cílem článku je opět porovnání výstupů obou modelů s důrazem na zachycení detailů přechodového jevu.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Models for Calculating the Density of the Traffic Flow

  • Popis výsledku anglicky

    This paper follows previous work published in this journal issue 2/2013. As in previous work, two approaches for modeling dynamic traffic phenomena are examined. Again, we will work with the macromodel which looks at the modeled system from a global perspective and micromodel, which is based on the behavior of basic structural elements involved in the action. This time we focus on the analysis of the results obtained by multiagent simulation technique and the numerical solution of partial differential equations. The densities of vehicles in time and space will be examined. In the article we compare the outputs of both models with an emphasis on capturing the details of the transient phenomenon.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice Železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    110-112

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus