Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical Application of the Comparative Analysis of Direct Road Freight Transport and Combined Transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00001089" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00001089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical Application of the Comparative Analysis of Direct Road Freight Transport and Combined Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper compares the costs of transporting goods on a semi-trailer on its own axes (direct road freight transport) with those of a transportation system of combined transport. The transportation costs with regards to combined transport are also determined on the basis of differing train capacity utilization rates. On this basis, the boundary is determined at what capacity utilization rate a combined transport line can be operated without any financial subsidies, whilst maintaining its competitiveness to direct road freight transport. The results of the comparative analysis are applied to a selected route as part of this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Practical Application of the Comparative Analysis of Direct Road Freight Transport and Combined Transport

  • Popis výsledku anglicky

    This paper compares the costs of transporting goods on a semi-trailer on its own axes (direct road freight transport) with those of a transportation system of combined transport. The transportation costs with regards to combined transport are also determined on the basis of differing train capacity utilization rates. On this basis, the boundary is determined at what capacity utilization rate a combined transport line can be operated without any financial subsidies, whilst maintaining its competitiveness to direct road freight transport. The results of the comparative analysis are applied to a selected route as part of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means 2016

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1083-1087

  • Název nakladatele

    KAUNAS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS

  • Místo vydání

    KAUNAS, LITHUANIA

  • Místo konání akce

    Juodkrante, LITHUANIA

  • Datum konání akce

    5. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku