Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of Traffic Patterns on urban roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F17%3A00001184" target="_blank" >RIV/75081431:_____/17:00001184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of Traffic Patterns on urban roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Traffic volume indicates the use and the capacity of road infrastructure. In traffic engineering the traffic volume is generally stated as so-called Annual Average Daily Traffic (AADT), which can be determined from short-time traffic survey according to the TP 189 methodology. The issue of AADT determination is in fact simplified on the urban roads where we can find types of traffic patterns different from those dealt with in the TP 189 methodology. The introductory part of the paper deals with the theory of determination of traffic volumes and theory of traffic flow. The aim of the article is to demonstrate traffic patterns on specific urban roads determined by the authors according to the idea that different types of traffic flows on urban roads within the different urban areas may be found. The paper deals with the issue of factors influencing the traffic flows within the city as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of Traffic Patterns on urban roads

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic volume indicates the use and the capacity of road infrastructure. In traffic engineering the traffic volume is generally stated as so-called Annual Average Daily Traffic (AADT), which can be determined from short-time traffic survey according to the TP 189 methodology. The issue of AADT determination is in fact simplified on the urban roads where we can find types of traffic patterns different from those dealt with in the TP 189 methodology. The introductory part of the paper deals with the theory of determination of traffic volumes and theory of traffic flow. The aim of the article is to demonstrate traffic patterns on specific urban roads determined by the authors according to the idea that different types of traffic flows on urban roads within the different urban areas may be found. The paper deals with the issue of factors influencing the traffic flows within the city as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50700 - Social and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2.0-85039412425