Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From continuous problem do discrete problem. The example of teaching selected parts of mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F18%3A00001767" target="_blank" >RIV/75081431:_____/18:00001767 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From continuous problem do discrete problem. The example of teaching selected parts of mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper brings the short example of the suggestion how it is possible to expand learning materials designed for university teachers who work with students who have chosen advanced mathematics as an elective, or with high school students who are engaged in mathematics beyond compulsory curriculum. The topic is included to university mathematics, but it could help to students to understand certain important connection by the simple form. The origin of the article was motivated by finding the fact that students are unable to read information from the graphs of functions and thus combine a real problem with the theory. We will show how to convert the solving continuous problem to the solving the discrete problem and under what conditions these modifications are successful. On this occasion, we will focus on selected problems associated with current topics (importance of the Lipschitz condition, choice of initial approach). The part of the work is the set of cogent graphs.

  • Název v anglickém jazyce

    From continuous problem do discrete problem. The example of teaching selected parts of mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper brings the short example of the suggestion how it is possible to expand learning materials designed for university teachers who work with students who have chosen advanced mathematics as an elective, or with high school students who are engaged in mathematics beyond compulsory curriculum. The topic is included to university mathematics, but it could help to students to understand certain important connection by the simple form. The origin of the article was motivated by finding the fact that students are unable to read information from the graphs of functions and thus combine a real problem with the theory. We will show how to convert the solving continuous problem to the solving the discrete problem and under what conditions these modifications are successful. On this occasion, we will focus on selected problems associated with current topics (importance of the Lipschitz condition, choice of initial approach). The part of the work is the set of cogent graphs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10100 - Mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN Proceedings

  • ISBN

    9788409027095

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    9255-9261

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    Palma, SPAIN

  • Místo konání akce

    Palma, SPAIN

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku