Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analytical model assessing the effect of increased traffic flow intensities on the road administration, maintenance and lifetime

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001613" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001613 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/journals/eng/9/1/article-p359.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/journals/eng/9/1/article-p359.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/eng-2019-0045" target="_blank" >10.1515/eng-2019-0045</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analytical model assessing the effect of increased traffic flow intensities on the road administration, maintenance and lifetime

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce the reader to the construction of an analytical model assessing the effect of increased traffic intensities on extraordinary road traffic events on the amount of expenditures that the road administrators are forced to spend on the extra maintenance and reshaping these alternative diversion routes into the initial technical conditions. The computational mechanism of this model is based on the one hand on parameters of diversion routes temporarily transferring increased traffic intensities (e.g. motorway traffic at closure), on the other hand on approved cost databases for the assessment of road constructions and other regulations concerning the design of road maintenance and repair. In the final part of the paper the applicability of this model in practice is assessed and some negatives that are not included in the final calculation when determining the total costs of the road administrator are mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Analytical model assessing the effect of increased traffic flow intensities on the road administration, maintenance and lifetime

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce the reader to the construction of an analytical model assessing the effect of increased traffic intensities on extraordinary road traffic events on the amount of expenditures that the road administrators are forced to spend on the extra maintenance and reshaping these alternative diversion routes into the initial technical conditions. The computational mechanism of this model is based on the one hand on parameters of diversion routes temporarily transferring increased traffic intensities (e.g. motorway traffic at closure), on the other hand on approved cost databases for the assessment of road constructions and other regulations concerning the design of road maintenance and repair. In the final part of the paper the applicability of this model in practice is assessed and some negatives that are not included in the final calculation when determining the total costs of the road administrator are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open Engineering

  • ISSN

    2391-5439

  • e-ISSN

    2391-5439

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    359-366

  • Kód UT WoS článku

    000481623600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070665760