Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SYMMETRIC POLYNOMIALS AS ENRICHMENT OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHING.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001785" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SYMMETRIC POLYNOMIALS AS ENRICHMENT OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHING.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an example of solutions of elementary mathematical problems designed for high school students. The focus was on simple tasks of algebraic and geometrical kind, whose solving may lead to systems of nonlinear equations, in which variables are bound by special conditions. Symmetric polynomials are not a part of curriculum of high school mathematics, but students can already encounter Viete's formulas at this level in the connection with the study of quadratic equations. From Vieta's formulas there is only a small step to the definition of symmetric polynomials and the derivation of Newton's formulas. A wide variety of examples can be solved by Newton's formulas together with Vieta's formulas very easily and elegantly. New topics can bring the enrichment for high school mathematics mostly at schools with an extended teaching mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    SYMMETRIC POLYNOMIALS AS ENRICHMENT OF HIGH SCHOOL MATHEMATICS TEACHING.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an example of solutions of elementary mathematical problems designed for high school students. The focus was on simple tasks of algebraic and geometrical kind, whose solving may lead to systems of nonlinear equations, in which variables are bound by special conditions. Symmetric polynomials are not a part of curriculum of high school mathematics, but students can already encounter Viete's formulas at this level in the connection with the study of quadratic equations. From Vieta's formulas there is only a small step to the definition of symmetric polynomials and the derivation of Newton's formulas. A wide variety of examples can be solved by Newton's formulas together with Vieta's formulas very easily and elegantly. New topics can bring the enrichment for high school mathematics mostly at schools with an extended teaching mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10100 - Mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    doi: 10.21125/edulearn.2019.1554

  • ISBN

    9788409120314

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    6502-6505

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT, LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN

  • Místo vydání

    LAURI VOLPI 6, VALENICA, BURJASSOT 46100

  • Místo konání akce

    Palma, SPAIN

  • Datum konání akce

    7. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000553304901011