Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00002048" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00002048 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/22_A320-2019_0.pdf" target="_blank" >https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/22_A320-2019_0.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2019.3-22" target="_blank" >10.21272/mmi.2019.3-22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The authors aim is profit analysis and identification of the main profit-taking indicators. The analysis of the profitability was conducted by using methods of descriptive statistics. Based on the studied literature, authors selected individual profit categories as basic indicators of profitability as well as selected indicators of profitability. Pearson's correlation coefficient and the one-way ANOVA were used to examine the relationship between the selected indicators and achieved profit.
Název v anglickém jazyce
Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia
Popis výsledku anglicky
The authors aim is profit analysis and identification of the main profit-taking indicators. The analysis of the profitability was conducted by using methods of descriptive statistics. Based on the studied literature, authors selected individual profit categories as basic indicators of profitability as well as selected indicators of profitability. Pearson's correlation coefficient and the one-way ANOVA were used to examine the relationship between the selected indicators and achieved profit.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing and Management of Innovations
ISSN
2227-6718
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2019
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
285-296
Kód UT WoS článku
000496556500003
EID výsledku v databázi Scopus
—