Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00002048" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00002048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/22_A320-2019_0.pdf" target="_blank" >https://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/22_A320-2019_0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21272/mmi.2019.3-22" target="_blank" >10.21272/mmi.2019.3-22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors aim is profit analysis and identification of the main profit-taking indicators. The analysis of the profitability was conducted by using methods of descriptive statistics. Based on the studied literature, authors selected individual profit categories as basic indicators of profitability as well as selected indicators of profitability. Pearson's correlation coefficient and the one-way ANOVA were used to examine the relationship between the selected indicators and achieved profit.

  • Název v anglickém jazyce

    Profit management as an instrument for SMEs developing: The case for Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The authors aim is profit analysis and identification of the main profit-taking indicators. The analysis of the profitability was conducted by using methods of descriptive statistics. Based on the studied literature, authors selected individual profit categories as basic indicators of profitability as well as selected indicators of profitability. Pearson's correlation coefficient and the one-way ANOVA were used to examine the relationship between the selected indicators and achieved profit.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing and Management of Innovations

  • ISSN

    2227-6718

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2019

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    285-296

  • Kód UT WoS článku

    000496556500003

  • EID výsledku v databázi Scopus