Traffic Planning Concerning Pedestrian Traffic in Cities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001926" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/960/4/042085" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/960/4/042085</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/960/4/042085" target="_blank" >10.1088/1757-899X/960/4/042085</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic Planning Concerning Pedestrian Traffic in Cities
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to familiarize readers with the issue of planning and modelling the urban pedestrian traffic. The introduction describes the factors that must be taken into account before designing new pedestrian roads or during reconstructing existing pedestrian areas. The paper furthermore introduces levels of quality of movement of pedestrian traffic, individual types and categories of pedestrians, including their own traffic behaviour. The final part of the paper summarizes the various approaches to addressing this issue, including the presentation of the possibilities of pedestrian traffic modelling based on computer simulation.
Název v anglickém jazyce
Traffic Planning Concerning Pedestrian Traffic in Cities
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to familiarize readers with the issue of planning and modelling the urban pedestrian traffic. The introduction describes the factors that must be taken into account before designing new pedestrian roads or during reconstructing existing pedestrian areas. The paper furthermore introduces levels of quality of movement of pedestrian traffic, individual types and categories of pedestrians, including their own traffic behaviour. The final part of the paper summarizes the various approaches to addressing this issue, including the presentation of the possibilities of pedestrian traffic modelling based on computer simulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series : Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IOP Publishing
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
1. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—