Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influencer marketing and Its Impact on consumer lifestyles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00001978" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00001978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ojs.wsb.edu.pl/index.php/fso/article/view/302/243" target="_blank" >http://ojs.wsb.edu.pl/index.php/fso/article/view/302/243</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23762/FSO_VOL8_NO2_7" target="_blank" >10.23762/FSO_VOL8_NO2_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influencer marketing and Its Impact on consumer lifestyles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influencer marketing is a form of marketing communication, using influencers to target consumers. It helps companies build their brand and loyalty based on consumers‘ trust in someone they know and admire. Given this fact the purpose of this study is to define the theoretical basis of the impact of influencer marketing on consumer lifestyles. This includes an analysis of the perception of influencer marketing by consumers in relation to consumer lifestyles by means of a questionnaire survey focused on Slovak consumers aged 15 and above. The research sample comprises 410 respondents. Based on the results of the questionnaire survey and the verification of statistical hypotheses, it is clear that influencer marketing has a significant impact on Slovak consumer lifestyles (especially on consumers younger than 35). Finally, the effects of influencer marketing on consumer lifestyles are highlighted, and proposals are put forward for its efficient implementation within companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Influencer marketing and Its Impact on consumer lifestyles

  • Popis výsledku anglicky

    Influencer marketing is a form of marketing communication, using influencers to target consumers. It helps companies build their brand and loyalty based on consumers‘ trust in someone they know and admire. Given this fact the purpose of this study is to define the theoretical basis of the impact of influencer marketing on consumer lifestyles. This includes an analysis of the perception of influencer marketing by consumers in relation to consumer lifestyles by means of a questionnaire survey focused on Slovak consumers aged 15 and above. The research sample comprises 410 respondents. Based on the results of the questionnaire survey and the verification of statistical hypotheses, it is clear that influencer marketing has a significant impact on Slovak consumer lifestyles (especially on consumers younger than 35). Finally, the effects of influencer marketing on consumer lifestyles are highlighted, and proposals are put forward for its efficient implementation within companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forum Scientiae Oeconomia

  • ISSN

    2300-5947

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    109-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102863467