Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mental Maps and Their Potential for Tourism: A Case Study of Czech Municipality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00002398" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00002398 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link-springer-com.ezproxy.techlib.cz/chapter/10.1007/978-3-030-36126-6_39" target="_blank" >https://link-springer-com.ezproxy.techlib.cz/chapter/10.1007/978-3-030-36126-6_39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mental Maps and Their Potential for Tourism: A Case Study of Czech Municipality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourists incoming to smaller remote regions, and to small and medium-sized municipalities in these regions becomes an issue. These municipalities not only face the question of how to increase their attractiveness for tourists, but also for the inhabitants themselves. The population in such small and medium-sized municipalities has a downward trend, for reasons of leaving for work. In this way, the so-called aging regions and the share of the older generation of people are growing. The development of tourism would be a partial solution to increase the occupational capacity of the population. The aim of the article is to determine the possible setting of the use of mental maps, which will be the basis for an effective strategic plan to develop the attractiveness of the Milevsko region within tourism. The article is based on the analysis of the secondary data of the region, analysis of the trends in the area, statistical data, results of the already implemented Milevsko map and interviews with the municipality representatives. The Milevsko microregion is an ideal area for rest and recreation, especially thanks to the large number of culturally historical monuments, charming landscape, pleasant climatic conditions, easy accessibility and peaceful rural character.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental Maps and Their Potential for Tourism: A Case Study of Czech Municipality

  • Popis výsledku anglicky

    Tourists incoming to smaller remote regions, and to small and medium-sized municipalities in these regions becomes an issue. These municipalities not only face the question of how to increase their attractiveness for tourists, but also for the inhabitants themselves. The population in such small and medium-sized municipalities has a downward trend, for reasons of leaving for work. In this way, the so-called aging regions and the share of the older generation of people are growing. The development of tourism would be a partial solution to increase the occupational capacity of the population. The aim of the article is to determine the possible setting of the use of mental maps, which will be the basis for an effective strategic plan to develop the attractiveness of the Milevsko region within tourism. The article is based on the analysis of the secondary data of the region, analysis of the trends in the area, statistical data, results of the already implemented Milevsko map and interviews with the municipality representatives. The Milevsko microregion is an ideal area for rest and recreation, especially thanks to the large number of culturally historical monuments, charming landscape, pleasant climatic conditions, easy accessibility and peaceful rural character.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    8th ICSIMAT, International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism, ICSIMAT 2019

  • ISBN

    9783030361259

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1074

  • Strana od-do

    357-364

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media B.V.

  • Místo vydání

    Northern Aegean

  • Místo konání akce

    Chios, Řecko

  • Datum konání akce

    17. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku