Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Napájecí zdroj pro senzoriku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F22%3A00002522" target="_blank" >RIV/75081431:_____/22:00002522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Napájecí zdroj pro senzoriku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Napájecí zdroj pro byl vyvinut pro napájení senzoriky z palubní sítě prototypu vozidla, poháněného hydraulickým čerpadlem se spalovacím motorem, jako zdrojem energie. Napájecí zdroj senzoru je specifický tím, že vstupní napájecí napětí může dosahovat hodnot až 18 V. toto napětí je běžné v palubních sítích vozidel s napájením běžným alternátorem. Výstup 12 V, jak se běžně užívá není příliš přesný a vychází obvykle z napětí olověného akumulátoru, který je běžný, dvanácti voltový. Přesnější specifikace potom vychází z plně nabitého akumulátoru, kdy je udržováno napětí 14,4 V, v případě špiček v době startování motoru může napětí sítě dosahovat až k hodnotám 16 V. Zdroj zvládne vstupní napětí až 18 V, tedy s rezervou toho, co by se mohlo v síti objevit. Jedná se o typický zdroj typu DCDC BUCK, tedy snižující měnič. Charakteristika je taková, že výstupní napětí je vždy menší než napětí vstupní. Výstupní napětí odpovídá potřebám senzorů, tedy 3,3 V s proudový odběrem do 1,5 A.

  • Název v anglickém jazyce

    Power supply for sensors

  • Popis výsledku anglicky

    The power supply for was developed to power the sensors from the on-board network of the prototype vehicle, driven by a hydraulic pump with an internal combustion engine as the energy source. The power source of the sensor is specific in that the input supply voltage can reach values of up to 18 V. this voltage is common in on-board networks of vehicles powered by a conventional alternator. The 12 V output, as it is commonly used, is not very accurate and is usually based on the voltage of a lead-acid battery, which is common, twelve volts. A more accurate specification is then based on a fully charged battery, when a voltage of 14.4 V is maintained, in the case of peaks at the time of starting the engine, the network voltage can reach values of up to 16 V. The source can handle an input voltage of up to 18 V, i.e. with a reserve of what would may have appeared on the network. This is a typical source of the DCDC BUCK type, i.e. step-down converter. The characteristic is that the output voltage is always smaller than the input voltage. The output voltage corresponds to the needs of the sensors, i.e. 3.3 V with a current consumption of up to 1.5 A.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG20_321%2F0025266" target="_blank" >EG20_321/0025266: Pokročilá zařízení pro autonomní mobilní stroje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FV2023032301

  • Číselná identifikace

    FV2023032301

  • Technické parametry

    Napájení: Výstupní napětí: Typ zdroje: 18 V/0,5 A 3,3 V/1,5A DCDC BUCK

  • Ekonomické parametry

    Jedná se o průběžný výsledek, jehož cena je těžko odhadnutelná. Vychází z množství prototypů, které byly realizovány předtím a finální varianta je tedy evolucí předchozích pokusů a simulací. Výsledek nebude komerčně využit samostatně, nicméně může být v případě specifického požadavku ze strany průmyslu. Slouží jako výchozí bod pro další výzkum a vývoj. V případě komercializace je možné vycházet z ceny prototypu 470,- při kusové výrobě.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    75081431

  • Název vlastníka

    Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    O - Doposud nevyužívaný výsledek

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem