Deformace povrchu terénu a budov způsobené ražením mělkých tunelů - 2. část
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75095360%3A_____%2F10%3A%230000134" target="_blank" >RIV/75095360:_____/10:#0000134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Deformace povrchu terénu a budov způsobené ražením mělkých tunelů - 2. část
Popis výsledku v původním jazyce
Při výstavbě mělkých tunelů ve městech dochází k jejich střetům se stávající nadzemní zástavbou a inženýrskými sítěmi. Ražba tunelu. tak aby vždy byla úplně dodržena deformační kriteria platná pro nové budovy i inženýrské sítě, které se nad nimi nacházejí, by si však vyžádala zcela mimořádné náklady. Ekonomičtější je připustit určité deformace těchto objektů během jejich podcházení podzemní stavbou a poté jejich případné zasanování do původního stavu. Základní otázkou přitom zůstává spolehlivá předpověďjejich deformací během ražeb dotyčných podzemních děl. Ještě důležitější je stanovení spolehlivých deformačních mezí, které je možné ještě připustit, aniž by došlo k narušení statické funkce objektů. Kritéria pro nové stavby jsou nevhodná, protože jsounavržena tak, aby nevznikala ani vzhledová poškození ani krátkodobá poškození funkčnosti. Takové typy škod lze často, při krátkodobém podcházení povrchových staveb podzemní stavbou, za určitých podmínek krátkodobě připustit
Název v anglickém jazyce
Deformations of ground surface and buildings caused by near-surface tunnel excavation
Popis výsledku anglicky
When near-surface tunnels are being excavated in cities, they from time to time get into collision with existing buildings and utility services. To ensure the always strict keeping to deformation criteria applicable to new buildings and the utility networks which are found above them, it was necessary to incur additional costs. It is more economical if we admit certain deformations of these structures during the passage of the tunnel and subsequently restore the structures to the original condition. A reliable prediction of deformations during the course of the underground excavation remains to be a fundamental question. Even more important is the determination of reliable deformation limits which are still admissible without disturbing structural integrity of the structures. Criteria for new buildings are unsuitable since they are designed to prevent even visual damage or a short-term disturbance to the functionality.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F09%2F2016" target="_blank" >GA103/09/2016: Stavební konstrukce ovlivněné podzemní činností-predikce vývoje namáhání, přetvoření a porušení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tunel
ISSN
1211-0728
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1/2011
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—