Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Na cestě k historické gramotnosti: jak učit o tzv. železné oponě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F18%3A00002134" target="_blank" >RIV/75112779:_____/18:00002134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Na cestě k historické gramotnosti: jak učit o tzv. železné oponě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor představuje českému čtenáři nový konceptuální rámec pro výuku dějepisu, vycházející z kanadského modelu Šesti velkých konceptů historického myšlení. Využívá přitom výsledky badatelsky zaměřených projektů z jihomoravského pohraničí. V první části obhajuje, proč by měla být tzv. železná opona nahlížena jako konfliktní symbolické centrum české historické paměti. V další části popisuje vzdělávací aktivity, vycházející z konceptů historického myšlení, a reflektuje zkušenosti zapojení žáků do projektů věnovaných historii pohraničí na Slavonicku a v Národním parku Podyjí.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Way to Historical Literacy: How to Teach about the Iron Curtain

  • Popis výsledku anglicky

    Using the experience of school inquiry based projects in the border land of southern Moravia, the author introduces the Czech reader new conceptual framework for teaching history, based on the Canadian Big Six historical thinking concepts. In the first part of the articel he argues why the iron curtain should be approached as a conflcting symbolic centre of Czech historical memory. He continues to describe learning activities based on the historicalt hinking concepts and reflects upon the experience of engaging the pupils with both the concepts and the topic of iron curtain in the region of Slavonice and Podyjí National Park .

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Život na československých hranicích a jejich překračování v letech 1945-1989

  • ISBN

    978-80-87912-68-3

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    236-263

  • Počet stran knihy

    319

  • Název nakladatele

    Ústav pro studium totalitních režimů

  • Místo vydání

    Praha a Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly