Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické mapování socialistické paměti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010644" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010644 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Bohumil_Melichar_-_Cenek_Pycha_36-49.pdf" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Bohumil_Melichar_-_Cenek_Pycha_36-49.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické mapování socialistické paměti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zaměřuje na možnosti, které nabízí prostorová perspektiva pro studium, výuku a sdílení zkušeností se státním socialismem. Autoři nabízejí náhled do konceptu vyvinutého při tvorbě interaktivní mapy. Mapa si klade za cíl zviditelnit pokus komunistické strany o interpretaci československých dějin ve veřejném prostředí. Relikty její kulturní politiky v současné veřejné sféře představují příležitosti pro využití mapy ve vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Mapping of Socialist Memory

  • Popis výsledku anglicky

    The text focuses on the possibilities offered by a spatial perspective for the study, teaching, and sharing of experiences with state socialism. The authors offer an insight into the concept developed during the creation of an interactive map. The map aims to visualize the Communist Party’s attempt to interpret Czechoslovak history in the public environment. The relics of its cultural policy in the current public sphere present opportunities for the use of the map in education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV045" target="_blank" >DG18P02OVV045: Muzeum dělnického hnutí v 21. století. Prezentace práce s muzejní sbírkou doby státního socialismu a způsoby užití jejího materiálu k potřebám odborné a široké veřejnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historie - Otázky - Problémy

  • ISSN

    2336-6672

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2021

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    36-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus