Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flammability of Aircraft Structure Materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2FSK______%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/SK______:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8875595" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8875595</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD.2019.8875595" target="_blank" >10.1109/NTAD.2019.8875595</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flammability of Aircraft Structure Materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with airplane construction material flammability and is focused on aircraft with MTOW of 2500 kg or less. All combustibility tests were examined by a conic calorimeter that matching with a norm of ISO 5660-1: 2002. By individual testing of all exterior building and interior furnishing materials, an airplane is made of; we achieve results as the basis for further composing of safety recommendations for fire and rescue services while assisting at air disasters. Also, the study very briefly deals with fundamental sources for fire-resistant materials used in the aviation industry and their testing as well. Besides this, the study describes basic construction materials and a variety of other ones used for building aircraft with MTOW of 2500 kg or less.

  • Název v anglickém jazyce

    Flammability of Aircraft Structure Materials

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with airplane construction material flammability and is focused on aircraft with MTOW of 2500 kg or less. All combustibility tests were examined by a conic calorimeter that matching with a norm of ISO 5660-1: 2002. By individual testing of all exterior building and interior furnishing materials, an airplane is made of; we achieve results as the basis for further composing of safety recommendations for fire and rescue services while assisting at air disasters. Also, the study very briefly deals with fundamental sources for fire-resistant materials used in the aviation industry and their testing as well. Besides this, the study describes basic construction materials and a variety of other ones used for building aircraft with MTOW of 2500 kg or less.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VH20172019027" target="_blank" >VH20172019027: Simulace zásahů u leteckých nehod.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 New Trends in Aviation Development (NTAD)

  • ISBN

    978-1-7281-4079-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    180-184

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    Chlumec nad Cidlinou, Czech Republic

  • Datum konání akce

    26. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku