Flammability of Aircraft Structure Materials
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2FSK______%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/SK______:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8875595" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8875595</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/NTAD.2019.8875595" target="_blank" >10.1109/NTAD.2019.8875595</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Flammability of Aircraft Structure Materials
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with airplane construction material flammability and is focused on aircraft with MTOW of 2500 kg or less. All combustibility tests were examined by a conic calorimeter that matching with a norm of ISO 5660-1: 2002. By individual testing of all exterior building and interior furnishing materials, an airplane is made of; we achieve results as the basis for further composing of safety recommendations for fire and rescue services while assisting at air disasters. Also, the study very briefly deals with fundamental sources for fire-resistant materials used in the aviation industry and their testing as well. Besides this, the study describes basic construction materials and a variety of other ones used for building aircraft with MTOW of 2500 kg or less.
Název v anglickém jazyce
Flammability of Aircraft Structure Materials
Popis výsledku anglicky
This study deals with airplane construction material flammability and is focused on aircraft with MTOW of 2500 kg or less. All combustibility tests were examined by a conic calorimeter that matching with a norm of ISO 5660-1: 2002. By individual testing of all exterior building and interior furnishing materials, an airplane is made of; we achieve results as the basis for further composing of safety recommendations for fire and rescue services while assisting at air disasters. Also, the study very briefly deals with fundamental sources for fire-resistant materials used in the aviation industry and their testing as well. Besides this, the study describes basic construction materials and a variety of other ones used for building aircraft with MTOW of 2500 kg or less.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VH20172019027" target="_blank" >VH20172019027: Simulace zásahů u leteckých nehod.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 New Trends in Aviation Development (NTAD)
ISBN
978-1-7281-4079-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
180-184
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
neuveden
Místo konání akce
Chlumec nad Cidlinou, Czech Republic
Datum konání akce
26. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—